احدجودی گفت: 100 درصد وقایع چهارگانه را ثبت می کنیم و در رابطه با اختلافات آماری طلاق و ازدواج، سامانه ای توسط اداره ثبت اسناد راه اندازی شده و اختلافات آماری را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

 

وی افزود: در تمامی روستاها و مناطق مختلف نیز اطلاعات مربوطه اخذ و ثبت می‌شود. ثبت‌ یاران مردمی و مردم به صورت افتخاری کمک می‌کنند.

 

 وی با انتقاد از ارائه آمار طلاق از سوی دادگاه و سیستم قضایی، تصریح کرد: بهترین آمار در ارتباط با ازدواج و طلاق، آمار ثبت شده در اداره ثبت احوال است.

 

 مدیرکل ثبت احوال استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: افرادی که در سنین پایین‌تر و به عنوان مثال قبل از دانشگاه ازدواج کرده‌اند، ازدواج‌های موفق تری داشته‌اند.

 

 به گفته جودی؛ در9  ماه نخست سالجاری در استان آذربایجان شرقی، 52 هزار و 964 واقعه ولادت در استان ثبت شده که 71 درصد مربوط به مناطق شهری و 29 درصد مربوط به مناطق استان است .

 

جودی ابزار کرد: بیشترین میزان ولادت در سالجاری مربوط به تبریز، مراغه و ... و کمترین میزان ولادت نیز مربوط به شهرستان های ورزقان و خداآفرین است.

 

 وی تصریح کرد: بر اساس آمار سال 94، نرخ ولادت استان کمتر از متوسط کشوری بود و استان آذربایجان شرقی رتبه 21 کشوری را کسب کرد.

 

 جودی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در 9 ماهه نخست سالجاری نیز 16 هزار و 354 واقعه فوت در استان ثبت شده که 70  درصد از این میزان، مربوط به مناطق شهری است و 55 درصد از مجموع فوتی ها در این بازه زمانی؛ مربوط به مردان است.

 

به گفته وی، میانگین تعداد فوتی های استان آذربایجان شرقی کمتر از متوسط کشوری است.

 

 وی تصریح کرد: رتبه فعلی استان آذربایجان شرقی در ارتباط با نرخ فوت، رتبه سوم کشوری است.

 

وی همچنین ادامه داد: در 9 ماهه نخست سالجاری، 261 مورد از مجموع تولدها به مرگ انجامیده، 18 مورد مجهول الهویه بوده و 118 طفل نیز به صورت مرده به دنیا آمده ان.

 

 وی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سالجاری، 26 هزار و 968 ازدواج در استان انجام شده است تصریح کرد: 89 درصد ازدواج ها مربوط به شهرها و بقیه مربوط به روستاها می باشد.

 

جودی تصریح کرد: در همین بازه زمانی نیز شش هزار و 737 طلاق در استان وجود داشته که بیش از 90درصد آن ها مربوط به مناطق شهری است.

 

 به گفته وی، میانگین نسبت طلاق به ازدواج در استان، چهار به یک است.

 

 وی میانگین سنی ازدواج آقایان در استان را 27 سال اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سن ازدواج آقایان تبریزی در حدود 28.5 سال و بیشتر از میانگین استانی است و میانگین سنی ازدواج دختران نیز 22 سال است.

 

 بر اساس گفته جودی در 9 ماهه نخست سالجاری، سه هزار و 700 دختر کمتر از 15 سال و دو پسر کمتر از 15 سال در استان ازدواج کرده اند.

 

جودی ادامه داد: در 9 ماهه نسخت سالجاری، شش هزار و 734 طلاق در استان ثبت شده و در سال 94، میزان طلاق در این استان، کمتر از متوسط کشوری بود.

 

وی افزود: در حدود 50 درصد طلاق ها در 5 سال اول زندگی مشترک زوجین اتفاق می‌افتد.

 

 وی همچنین صدور کارت هوشمند ملی را یکی از مهم ترین اولویت‌های اداره کل ثبت احوال استان دانست و اظهار کرد: امسال تاکنون 545 هزار و 729 کارت ملی هوشمند در استان برای افراد بالای 15 سال صادر شده است.

 

جودی با بیان اینکه در مجموع  از ابتدای سال 91 تاکنون، 955 هزار و 82 مورد کارت هوشمند صادر شده است.