در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: در صورت فراهم شدن مقدمات و شرایط لازم همه مصمم هستند که حج آینده برگزار شود.

 

وی با اشاره به دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه در رابطه با حج ۹۶ افزود: نامه توسط آقای دکتر صالحی امیری، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به وزیر حج عربستان ارسال و محورهای مورد نظر جمهوری اسلامی ایران به طرف سعودی منعکس شده است.

 

وی اضافه کرد: امیدواریم گفتگوها به نتیجه رسیده و زمینه برای برگزاری فریضه معنوی حج فراهم شود.

 

قاضی عسکر با اشاره اینکه عربستان اعلام کرده سهمیه کشورها نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت، از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست که برای تمامی امور مرتبط با حج در کمیته‌های کارشناسی راهکار مناسب طراحی شود و همه حوزه‌ها برای اعزام حدود ۸۰ هزار زائر آمادگی لازم را داشته باشند.   

 

نماینده ولی فقیه فضای عمومی در سطح جامعه و مسئولان را در مسیر راه‌اندازی حجِ آینده عقلانی و حکیمانه توصیف و ابراز امیدواری کرد راه برای انجام حجی آبرومندانه و با عزت باز شود.

 

در این نشست حمید محمدی، سرپرست سازمان حج و زیارت و مدیران بخش‌های مختلف در این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری با بیان تمهیدات صورت گرفته درخصوص حج ۹۶ اعلام کردند که در این رابطه برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و برای رفع مشکلات و ابهاماتی که وجود دارد، جلسات کمیته‌های کارشناسی با قوت ادامه خواهد یافت.

 

در این جلسه اعلام شد که برای افزایش 50 درصدی کاروان‌های اعزامی به عتبات عالیات در ایام نوروز مقدمات درحال فراهم شدن است و ثبت نام از مشتاقان در اواخر بهمن‌ماه صورت خواهد گرفت.

 

سرپرست سازمان حج و زیارت نیز از اعزام روزانه حداقل ۱۵۰ کاروان به عتبات عالیات در ایام نوروز خبر داد.

 

نماینده ولی فقیه نیز تاکید کرد: برای ارائه خدمات مناسب به زائران در بخش‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل تدابیر لازم اندیشیده شود و به زائران در خصوص تسهیلاتی که دریافت خواهند کرد از طرق مختلف اطلاع‌رسانی شود.