حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در جریان صد و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره اختلاف بین قوا اظهار داشت: جریان‌های ضدانقلاب خارجی به دنبال ایجاد یک دوقطبی کاذب با توجه به انتخابات آتی در کشور هستند و به دنبال آن هستند که فضای انتخاباتی را به نفع و یا ضرر فردی داغ کنند. 

وی افزود: در همین راستا نیز دستگاه‌های مؤثر نظام را تضعیف می‌کنند در صورتی که قوا به مسئولیت‌های خود آشنا هستند و ما باید به قانون عمل کنیم و تابع قانون باشیم. 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: اگر به قانون عمل کنیم قطعاً مشکلی پیش نمی‌آید و نباید طوری برخورد کنیم که تبدیل به مناقشه شود. تکالیف دولت و قوه قضاییه براساس قانون مشخص شده است. 

حجت‌الاسلام اژه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای مؤسسه اعتباری کاسپین که اخیراً مردم برای دریافت پول‌های خود با مشکلی مواجه‌ شده‌اند پرونده‌ای تشکیل شده است، گفت: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است.

وی افزود: ما بانک اعم از خصوصی و دولتی، مؤسسه اعتباری و شرکت‌ تعاونی اعتباری داریم. این مواردی که مطرح می‌شود مؤسسه نیستند بلکه تعاونی اعتباری هستند که مجوز آنها را بانک مرکزی نمی‌دهد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: این شرکت‌های تعاونی اعتباری حق گرفتن سپرده و دادن تسهیلات به مردم را ندارند. این اقدامات کارهای بانکی است و باید تحت‌نظر بانک اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: در خصوص این مؤسسه نیز پرونده‌ای تشکیل شده است و این پرونده‌ها هم مردم و هم قوه قضاییه را سخت گرفتار می‌کند. 

وی یادآور شد: شرکت تعاونی اعتباری را دولت‌ها مجوز می‌دهند و باید نظارت کامل را داشته باشند. 

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: در خصوص مؤسسه ثامن نیز هنوز مجوز لازم را نگرفته بود و یک شرکت تعاونی محسوب می‌شد و 500 شعبه داشت و میلیون‌ها نفر سپرده گذاشته بودند که به 12 هزار میلیارد تومان سپرده می‌رسید البته در این پرونده هنوز مردم گرفتار هستند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای یادآور شد: در پرونده ثامن فردی 10 تا 15 میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده بود که به دلیل طمعی که از سود بالای بانک داشت با این مشکل مواجه شده بود. 

وی افزود: قرار شده بود برخی از این مؤسسه‌ها ادغام و بانک تشکیل شود ولی هنوز این اتفاق صورت نگرفته است.