بازهم آلودگی هوای تهران و  کلانشهرها و بازهم بی تفاوتی مسئولان! قصه تکراری که دیگر بیان دوباره‌اش هم ملال آور شده است و بی تفاوتی مسئولان نسبت به مرگ تدریجی مردم در این هوای آلوده، سنگینی آن را چند برابر می‌کند، می‌گویند دولت می‌داند برای حل معضل آلودگی هوا چه کند اما بلند مدت است و به یک بازه 10 ساله نیاز دارد! 
 
اینها صحبت‌های بانوی سبز پوش دولت است ، در این روزها که خاکستری بودن هوا زندگی و حیات نه تنها انسان‌ها بلکه گیاهان را هم تحت تأثیر قرارداده است تنها چیزی که هنوز به قوت خود سبز مانده است سبزی پوشش قهرمان زمین است. 
 
زمانی گفتند برای حل معضل آلودگی هوای تهران باید دعا کنیم که باد و باران بیاید اما دیروز دیگر باد و باران هم زورش به آلودگی هوا نرسید و فقط از حجم آلاینده‌ها کاست تا امروز دوباره کیفیت هوا در شرایط ناسالم قرار گیرد، امروز ششمین روز زمستان و پنجمین روز متوالی آلودگی هوا در تهران است زمستانی که باید آسمانش از بارش برف و باران سفید باشد امروز از شدت آلودگی هوا خاکستری است و این هم برگ زرین دیگری از افتخارات محیط زیست کشور است. 
 
معصومه ابتکار در تازه ترین اظهار نظرهای خود در مورد آلودگی هوای تهران گفته است: براساس برنامه 10 ساله‌ای که در نظر گرفته شده‌ برنامه آلودگی هوا باید پیش برود، ابتکار به این ترتیب آب پاکی را بر روی دست مردم ریخت که فعلا نباید منتظر هوای پاک در تهران باشند تا 10سال آینده هم که مشخص نیست چه کسی مسئول است و چه کسی باید پاسخگو باشد، فعلا مهمترین موضوع این است که نباید آلودگی هوا برنامه‌های غیر محیط زیستی رئیس محیط زیست را بر هم بزند، بنابراین بهترین کار فرار به جلو است، چرا هم اکنون وضعیت اینچنین است؟ تقصیر دولت قبلی است! کی این معضل حل می‌شود؟ در دولت‌های آینده! 
 
به زبان ساده‌تر باید گفت با این دولت کاری نداشته باشید و اجازه دهید خانم ابتکار با خیال راحت در جشن شب چله یک نشریه حاضر شود! و مقدمات جشنواره‌هایش را از فیلم سبز تا موسیقی سبز فراهم کند! 
 
بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت محیط زیست استان تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران علی رغم بارش باران فراتر از حد مجاز گزارش شده است، و بر این اساس غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون بر روی عدد 135 قرار دارد که همچنان نشان دهنده شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است. 
 
در گذشته زمانی‌که فصل زمستان فرا می‌رسید مدارس به خاطر بارش برف و ایجاد یخبندان تعطیل می‌شدند اما امسال اولین تعطیلات زمستانی دانش آموزی‌ها به خاطر آلودگی هوا بود که با این وضعیت و دست روی دست گذاشتن مسئولان بعید نیست این تعطیلی‌ها در هفته‌ها و ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد. 
 
رئیس سازمان محیط زیست گفته است دولت می‌داند باید برای رفع معضل آلودگی هوای تهران چه کند! شاید یکی از این راهکارهایی که منظور معاون رئیس جمهور است همان طرح تعطیلی پاییزه و زمستانه مدارس است! گویی تمام آلودگی‌های هوای تهران به خاطر رفتن دانش آموزان به مدرسه و احیانا تردد سرویس‌های مدارس است مبادا کسی فکر کند سیاست‌های ناکارآمد محیط زیستی و بی تفاوتی مسئولان در این وضعیت دخیل است! 
 
این داستان ادامه دارد اما دیگر گویا باد و باران هم پایان خوشی را برای این داستان رقم نمی‌زنند! خانم ابتکار راهکار بعدی شما چیست؟!