حجت الاسلام و المسلمین منتظری در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت امنیت برای مردم، اظهار کرد: به برکت این نظام، رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری، تلاش‌های دولتمردان و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه قضایی در کشور عزیزمان که در مجموعه‌ای قرار گرفته که در اطرافش آتش اختلاف و جنگ و ناامنی وجود دارد، امنیت برقرار است.

وی افزود: متولیان برقراری امنیت در کشورمان به عناصر داعش و داعش صفتان اجازه ایجاد ناامنی برای مردم عزیز این سرزمین را نمی‌دهند و این امنیت با هزینه بسیار سنگینی تامین شده و حفظ آن منوط به این است که بیدار و هوشیار و مراقب باشیم.

دادستان کل کشور گفت: اخبار و گزارشاتی که به صورت محرمانه به ما می‌رسد نشان می‌دهد دشمن در تلاش برای برنامه ریزی بسیار وسیعی است که این ناامنی‌ها را به داخل کشور بکشاند و این مسئولان اجرایی و امنیتی و اطلاعاتی هستند که سدی جلوی تحقق اهداف دشمن شده‌اند.

منتظری با بیان اینکه دشمن از انواع و اقسام بسترها استفاده ‌می‌کنند، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را یکی از ابزارهای جدی دشمن عنوان کرد و گفت: دشمن از بزرگ کردن یکسری مسائل و اختلاف نظرهایی که بین همه مذاهب می تواند وجود داشته باشد استفاده کرده در حالیکه این اختلاف نظرها اصلا نباید موجب این شود که کسی از آن علیه وحدت امت اسلامی و نظام استفاده کند.

وی خطاب به مسئولان تاکید کرد: شماها باید مدافع نظامی باشید که این چنین برای کشور و ملت دست آوردهای عظیم استقلال، آزادی، اخوت و برادری به همراه داشته است.

دادستان کل کشور گفت: نواقص، اشکالات، ضعفها و گاهی خیانت ها در درون نظام است ولی اینها هرگز نباید ما را از مسیر مهم و روشنی که در پیش گرفته ایم باز دارد.

اختلاف نظرهای متعارف ایرادی ندارد

منتظری افزود: اختلاف نظرها بین مسئولان امر و در حد متعارفش هیچ مسئله ای نیست ولی مهم این است که نگذاریم این ها تبدیل به شکاف شود و دشمن به دنبال این است که از طریق اختلاف نظرهای طبیعی و معمول شکاف عمیق ایجاد کند.

وی اولین و مهمترین وظیفه دادستان را تامین و تقویت امنیت دانست و یادآور شد: تعامل بین دستگاه های موثر در امنیت، از وظایف جدی دادستان است و دادستان مرکز استان این وظیفه قانونی را هم دارد که نسبت به سایر دادستان های سطح استان هماهنگ و نظارت را ایجاد کند.

این مسئول عالی قضایی از فعال شدن نظارت میدانی و الکترونیکی در دادستانی کل کشور خبر داد و بیان داشت: درگاهی هم در این سامانه پیش بینی شده که هر شهروندی در هر نقطه ای از ایران شکایتی از دادسرا و عملکرد دادستان دارد با ذکر مشخصات آن اعلام کند

دادستان کل کشور زمین خواری و تجاوز به منابع ملی را یکی از آسیب ‌های جدی امروز دانست و گفت: اگر نسبت به برخی آسیب ها هماهنگی لازم را نداشته باشیم این آسیب دامن همه را می گیرد، اگرچه دادستان مدافع حقوق عامه است و باید این موضوعات را پیگیری کند ولی مردم نیز در این زمینه مطالبه جدی داشته باشند و مسئولان اجرایی نیز به دادستان در ایفای این نقشش کمک کنند.

وی از مردم خواست که ایجاد امنیت اخلاقی را از دادستان مطالبه کنند و افزود: امروز دشمنان با سرمایه گذاری فراوان به دنبال ایجاد ناامنی اخلاقی است. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که منافع بسیار خوب دارد متاسفانه به بستری برای هدف قرار دادن اخلاق جوامع بشری و خصوصا کشور عزیز تبدیل شده است و اگر در مقابله با آن هزینه لازم را به کار نبریم قطعا با مشکل مواجه می شویم.

منتظری برنامه ریزی دشمن در این فضا را با رویکرد ضد اخلاقی و ضد دینی توصیف کرد و یادآور شد: دشمن اعتقادات و معارف دینی را مورد هدف قرار گرفته و در این زمینه برنامه ریزی هایی توام با هنرهای جذاب و جالب به کار می برد تا جوانان جذب آن شوند.

نقد و انتقاد به قوه قضاییه وارد است

دادستان کل کشور با انتقاد از هجمه های اخیر به قوه قضائیه اظهار کرد: نقد و انتقاد به قوه قضائیه هم وارد است و اینچنین نیست که قوه قضائیه از هر نقصی مبری باشد. بنده به عنوان یک عضو کوچک در دستگاه قضا نسبت به شخص خودم و حوزه کاری خودم عرض می کنم ما به دلایل مختلف ضعف و اشکال داریم کما اینکه نسبت به عملکرد سایر قوا هم نقد وارد است و کسی خودش را مبری از ضعف نمی داند، منتهی بحث هایی که امروز می شود یک انتقاد مجاز و عرفی و معمول از قوه قضائیه نیست.

وی ادامه داد: در رسانه های عمومی، سایت‌ها، شبکه ها و جاهای مختلف و حتی تریبون مجلس تهاجم عجیبی به قوه قضائیه می‌شود. برادر عزیزی که انتقاد دارید وقتی می بینید دشمن در پشت سنگرها نشسته و لوله تانک، موشک و سلاح های کشنده اش را متوجه قلب قوه قضائیه کرده آیا این منطقی است که همنوای با دشمن شویم.

ریشه حساب‌های جنجالی قوه قضاییه

دادستان کل کشور با اشاره به انتشار خبر کذب حساب های قوه قضائیه و فضاسازی مختلف در این زمینه به روشنگری این موضوع پرداخت و گفت: ریشه این قضیه به 21 سال قبل بر می گردد، بودجه و اعتبارات در نظر گرفته شده برای دستگاه قضا به لحظات کار و مسئولیتی که دارد نمی تواند جوابگوی نیازهای قوه قضائیه باشد. اگر نمایندگان به زندان ها سر بزنند آیا می توانند با اعتبارات روزمره و معمول مشکلات زندان ها را برطرف کنند و از این قبیل مشکلات وجود داشته و حدود 20 سال پیش خدمت مقام معظم رهبری گزارش شده و بیان می شود که بودجه تخصیصی به قوه قضائیه نمی تواند همه مشکلات را حل کند و اجازه دهید از محل بخشی از سپرده ها که حساب کتاب آن نیز مشخص است بخشی از نیازهای قوه تامین گردد که مقام معظم رهبری نیز با شرایطی اجازه این اقدام را می دهند و از دوره ایت الله یزدی وجود داشته است.

منتظری گفت: اصلا این حساب ها به نام رئیس قوه قضائیه نیست، اسناد آن موجود است و هیچ چیز پشت پرده ای وجود ندارد. یک برگ و یک ریال آن هم به صورت محرمانه و مخفی دریافت یا هزینه نشده است ولی دیدید بخشی از نمایندگان خوش انصاف مجلس چه کردند و چه می کنند و آیا این درست است.

دادستان کل کشور افزود: خوشبختانه در این چند روز بعضی نمایندگان مجلس آمدند و رئیس قوه قضائیه اسناد را به آن ها نشان داد. این حساب ها به نام قوه قضائیه است ولی یک ریال آن را کسی نمی تواند برداشت کند. بنده شهادت می دهم که آیت الله آملی لاریجانی عنوان کردند که این حساب ها را به نام بنده نکنید این حساب ها به نام قوه قضاییه است و همه حساب ها و کتاب های آن و پول هایی که به استان ها و زندانها داده می شود مشخص است.

وی ضمن انتقاد از فضاسازی های صورت گرفته در این زمینه خطاب به کسانی که روی این مسئله مانور دادند، گفت: آیا به نفع نظام و کشور و انقلاب است که اعتماد مردم به قوه قضائیه را سلب کنیم؟ ای کاش اقای محترمی که آنقدر این قضیه را در بوق و کرنا کرد و آب به آسیب دشمن ریخت، اگر واقعا برای خدا می خواست حرفی بزند یک جلسه با رئیس قوه قضائیه می‌گذاشت و دغذغه اش را مطرح می کرد و اگر اسناد قابل قبول ارائه شد و قانع گردید که هیچ و اگر قانع نمی شد بعد فریاد می زد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل درون خانوادگی را باید در درون خودمان حل کنیم و نباید فضاسازی کرده و به دشمن اجازه دهیم از یکسری منافذ ورود کند.