گاهی در میانه آشنایی ارتباط بین افراد قطع می شود و معمولا این عدم علاقه به ادامه از سوی آقایان اتفاق می افتد و بسیاری از خانم ها دچار افسردگی شدید می شوند، کارشناسان اعتقاد دارند عوامل مختلفی در این زمینه اثر گذار است از جمله تفاوت نژادی، فاصله جغرافیایی، تفاوت سنی، تفاوت در علایق و حتی گرایشات و باورهای دینی، سطح تحصیلات و خصوصیات فیزیکی که می تواند در به سرانجام نرسیدن ازدواج موثر باشد.

نتایج این تحقیق که در جدیدترین شماره مجله علوم روانشناسی به چاپ رسیده است حاصل تحقیقات پژوهشگران رشته تحقیقات و علوم روانشناسی بالینی دانشگاه فلوریدای ایالات متحده بر روی  دانشجویان دانشگاه های مختلف آن کشور و بررسی میزان مواردازدواج بین دانشجویان از سالهای اول آشنایی تا پایان تحصیلات دانشگاهی هست.

کبوتر با کبوتر باز با باز، واقعیتی انکار ناپذیر

کارشناسان براساس نتایج بدست آمده اعتقاد دارند هماهنگی، شباهت  و تفاهم از جمله مهمترین دلایل برای برای بقای یک رابطه آشنایی و تبدیل آن به ازدواج است.

آقایان به طور اختصاصی به بانوانی که به لحاظ ویژگی های فیزیکی مورد قبول آنها باشند  و نیز از نظر افق فکری و علایق مانند آنها باشند بیشتر تمایل دارند.

چه کار کنیم تا آشنایی به ازدواج منجر شود؟

برای اینکه آشنایی به ازدواج منجر شود لازم است تا افراد دید منطقی و درستی به همدیگر داشته باشند، نتیجه عشق کور و بدون منطق شکست عاطفی و ضربه خوردن است، صحبت درباره احساسات، آشنایی خانواده ها، محبت و ابزار علاقه در حد متعادل و مطلوب همگی می توانند در به ثمر رسیدن ازدواج نقش موثری داشته باشند.

با وجود مهم بودن  خصوصیات اخلاقی و روحی افراد بویژه خانم ها برای ازدواج اما براساس آمارها اقایان حتی با وجود تفاوت های فراوان، به بانوانی که به لحاظ خصوصیات فیزیکی مطلوب آنها هستند بیشتر گرایش دارند.

توصیه کارشناسان به بانوان اهمین دادن به آراستگی ظاهر متناسب با عرف جامعه، حفظ تناسب اندام، تقویت اعتماد به نفس و تمرکز بر داشتن فعالیت های هنری و علمی در کنار کار و امور روزمره است زیرا به این ترتیب با احتمال بالایی تفاهم بیشتری با خواستگار خود پیدا می کنند.