پرویز سروری در سیصد و نهمین جلسه شورا با اشاره به ابتر ماندن حل معضل زیر گذر راه آهن در مناطق 17 و 18 گفت: در حال حاضر که مدیر عامل راه آهن استعفا داده است، مشکل زیرگذر راه آهن در مناطق 17 و 18 نیز به روزهای اول خود بازگشته که این امر سبب شده مشکلات مردم در این مناطق دو چندان شود. چرا که دیگر امیدشان را نیز از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: نظام و حکومت از مردم قدرت می‌گیرند که مشکلات آنان را حل کنند نه آنکه این معضلات را رها کنند لذا از هیأت رئیسه شورا تقاضا می‌کنم این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدیر عامل جدید راه آهن باید سریعا این مورد را در اولویت قرار دهد و با شهرداری سریعاً به توافق برسند.

سروری در ادامه سخنان خود به مشکل روشنایی اهالی منطقه 19 اشاره کرد و گفت: عدم ایجاد مدیریت یکپارچه شهری سبب شده تا هر از چند گاهی مردم دچار مشکل شوند و دود عدم هماهنگی‌ها و همکاری‌ها به چشم مردم می‌رود.

وی افزود: مشکل روشنایی در منطقه 19 در سایه مشکلات شهرداری و اداره برق موجب ایجاد زحمت برای شهروندان شده است و متاسفانه این مشکلات تنها بر سر مردم آوار می‌شود که این امر باید هر چه سریعتر رفع شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی همچنین با اشاره به بد عهدی امریکایی‌ها نیز گفت: فریب بزرگ امریکا بار دیگر مشخص شد، و بار دیگر بر همه ثابت گشت آنچه را ما در آینه می‌بینیم، رهبرمان در خشت خام می‌بینند. آن روزها که رهبر معظم می‌گفتند باید ضمانت‌های لازم در مذاکرات اخذ شود برای همین بود.

وی ادامه داد: در حالی که مدام بر حمایت دموکرات از برجام سخن می‌گفتند دیدیم که تنها با یک رأی منفی در کنگره و در سنا بدون رأی منفی تمدید تحریم‌های ایران رأی آورد‌.

سروری افزود: اعتماد به امریکا بزرگترین خطا بود و امروز باید گفت که بهار دیپلماسی کشور فرا رسیده است. یک تعهد بین المللی زیر پا گذاشته شده و اگر دیپلماسی کشور که تا به امروز منفعل بوده از این حالت انفعالی در بیاید می‌توانیم در برابر این بد عهدی امریکایی‌ها ایستادگی کنیم. دیپلمات‌های ما نباید لحظه‌ای در کشور‌های دیگر ساکت بنشینند و باید بر طبل رسوایی آمریکایی‌ها بکوبند.

اسماعیل دوستی نیز در این خصوص اظهار داشت: آمریکایی‌ها خطای بزرگی مرتکب شدند با این کارشان خودشان را در دنیا منزوی می‌کنند.

وی افزود: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی گفتند «تمدید تحریم‌ها نقض برجام است و در صورت عدم وتو، ایران قطعا برخورد خواهد کرد».

دوستی در ادامه گفت: ما نباید از پیروزی ترامپ خوشحال و از شکست کلینتون ناراحت باشیم چراکه آمریکا همان آمریکاست و دشمن ابدی ما خواهد بود.