مهدی چمران در آغاز سیصد و نهمین جلسه شورا با اشاره به مصوبه اخیر سنای امریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران به مدت 10 سال دیگر گفت: امریکایی‌ها با این عمل نشان دادن که چه سیاستی در قبال ایران دارند و هر آنچه که به عنوان مذاکرات و برجام اجرا کردند جز فریب و نیرنگ و خدعه نبود. در این قرارداد بین المللی هر آنچه را از ما خواسته بودند بی‌کم کاست انجام دادیم ولی خیلی ساده از کنار عمل به تعهدات خود گذشتند و استمرار تحریم‌ها را در پیش گرفتند.

چمران در ادامه تصریح کرد: این عمل آنان نشان داد که امریکایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و ملت ایران باید با اتکا به توان داخلی خود و پیروی از منویات مقام معظم رهبری در مقابل تحریم‌ها بایستند.

وی افزود: دولتمردان جمهوری اسلامی ایران نیز نباید بی‌کار بنشینند و به اعلام چند بیانیه اکتفا کنند، باید مظلومیت ایران را به دنیا نشان دهند چرا که امریکا یک قرارداد بین المللی را زیر پا گذاشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: امریکایی‌ها نشان دادند که همان امریکای 28 مرداد هستند و همان مسیری را دنبال می‌کنند که جز غارت ثروت عمومی ملت ایران و از بین بردن نیروهای ما هدف دیگری ندارند.

چمران گفت: ملت ایران باید بیش از هر زمان دیگری با هم متحد شوند و همه گروها در کنار هم قرار گیرند تا در مقابل این دشمن غارتگر بایستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود به ذکر وقایع ایام هفته پرداخت.

سالروز شهادت حضرت سکینه، سالروز سنگ‌باران خانه کعبه به دستور یزید، سالروز وفات سید علی قاضی و علامه شیخ یوسف بحرانی، و وفات حاج شیخ مهدی واعظ خراسان