اقبال شاکری از فرصت یک ماهه شورای اسلامی شهر تهران جهت طرح تحقیق و پژوهش پیرامون راهکارهای مختلف استفاده از درب‌های ایمنی ایستگاهی (PSD) مترو تهران توسط تیم تخصصی و پژوهشی متروی شهرداری تهران خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت افزایش ایمنی جان شهروندان در ایستگاه‌های مترو جهت جلوگیری از وقوع حوادث در مترو گفت: نصب دیواره‌های ایمنی در ایستگاه‌های متروی شهر تهران، میان اعضای شورا بررسی شد و به شهرداری فرصتی یک ماهه داده شد که در قالب این طرح نوع و مشخصات دیواره و ایستگاه‌هایی که نصب این دیواره‌ها در آنها اولویت دارد و همچنین مشخص کردن منابع مالی مورد نیاز، به شورای شهر ارائه شود.

شاکری همچنین درخصوص موارد دیگر مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر تهران به پیشنهاد خود جهت راه اندازی رادیویی ویژه برای طرح مشکلات شهر اشاره کرد و گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که برای کاهش نابسامانی‌ها در مواقع بحرانی و علی‌الخصوص روزهای برفی و بارانی و یا حوادث دیگری که رخ می‌دهد رادیویی اختصاصی برای مراجعه شهروندان و دریافت آخرین اخبار با هماهنگی صداوسیما راه اندازی شود تا به مردم آخرین حوادث به صورت جامع اطلاع رسانی شود و در ایامی هم که با حوادث مواجه نیستیم، اصول و قواعد شهروندی جهت فرهنگ سازی و آمادگی مواجهه با حوادث آموزش داده شود. شاکری با اشاره به آسانی و ارزانی دسترسی به رادیو برای شهروندان و رانندگان، تاکید کرد در صورتی که مردم به این رادیو عادت کنند این گونه اطلاع رسانی می‌تواند در ایجاد انضباط شهری نقشی بسیار موثر و تعیین کننده داشته باشد.

شاکری از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه شورا به تاکید بر ضرورت برخورد موثر و مشهود پلیس راهور در برابر تخلفات شهروندان اشاره کرد و تاکید کرد: انتظار است پلیس راهور به گونه‌ای در خصوص اعلان تخلفات به شهروندان متخلف اطلاع رسانی کند که این گونه اطلاع رسانی موجب بازدارندگی تخلف توسط شهروندان شود. شاکری اطلاع رسانی صحیح به افراد متخلف را در کاهش تخلفات بعدی و جلوگیری از نابسامانی شهر در ایام بحرانی شهر چشم گیر دانست.

شاکری همچنین طرح موضوع تاسیس سازمان گردشگری توسط شهرداری تهران، را با توجه به فعالیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین ستاد گردشگری شهرداری، تصمیمی در جهت بزرگ‌تر شدن شهرداری دانست و بر این نکته تاکید کرد که فضای عمومی شورای شهر در این خصوص نیاز به اغنای بیشتری داشت.