مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: روال شست‌وشوی اتوبوس‌ها در پایانه‌های تهران به این صورت است که هر شب اتوبوس‌ها به محض ورود به پایانه، شست و شوی داخلی و ضد عفونی می‌شوند.

پیمان سنندجی با تاکید بر لزوم نظافت و شست‌وشوی اتوبوس‌های شرکت‌ واحد افزود: طرح شست‌وشوی اتوبوس‌ها طی یکسال گذشته اجرایی شده است. این در حالی است که در فصول سرد سال نیاز به رعایت بهداشت و نظافت اتوبوس ها بیش از پیش احساس می شود.

وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است هر اتوبوس طی زمان انتظار در لاین نظافتی که در پایانه‌ها در نظر گرفته شده غبارروبی و ضدعفونی شود و به محض ورود اتوبوس‌ها به لاین کارواش یک گروه اقدام به نظافت درونی اتوبوس‌ها می‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه در فصول سرد سال نیاز به شست و شو و ضدعفونی کردن اتوبوس ها بیشتر است، گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی تهران با استفاده از جارو برقی، مواد ضدعفونی کننده و درنهایت نصب سطل زباله‌های کوچک نظافت می شود.

وی ادامه داد: قبل از اجرای این طرح شست و شوی داخلی اتوبوس‌ها به صورت هفتگی و شست و شوی آنها به صورت ماهانه در کارواش‌های شرکت واحد صورت می‌گرفت اما با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از درخواست‌های شهروندان در سامانه‌ ۱۸۸۸ مربوط به نظافت صندلی‌ها و داخل اتوبوس‌ها بود برای جلب رضایت مسافران این طرح به صورت گسترده در همه پایانه‌های شهر تهران اجرا شد. این در حالی است که به دلیل آلودگی هوا اتوبوس‌ها نیاز به چندین نوبت شست و شو و تمیزی در طول روز پیدا می کنند.

سنندجی به نظافت مرحله به مرحله اشاره کرد و افزود: روال شست‌وشوی اتوبوس‌ها در پایانه‌های تهران به این صورت است که هر شب اتوبوس‌ها به محض ورود به پایانه، شست و شوی داخلی و ضد عفونی می‌شوند و در طول روز نیز به محض پیاده شدن مسافران اکیپی وارد اتوبوس شده و اقدام به تمیز کردن داخل اتوبوس‌ها با استفاده از مواد شوینده می‌کنند. در مرحله آخر هم سطل‌های زباله پاکسازی و در نهایت کف اتوبوس‌ها به وسیله تی تمیز و در هر نوبت شیشه‌ اتوبوس‌ها کله‌گیری و شست و شو می‌شود.