به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به تازگی کتاب « تنور و داستان های دیگر» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی با صدای شاهین علایی نژاد (بازیگر تئا تر) و آهنگ سازی مهدی زارع به صورت کتاب گویا تولید و راهی بازار شده است. آثار مرادی کرمانی پیش تر در قالب فیلم و سریال تولید شده بود و حالا کتاب گویایی نیز براساس داستان های او در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

این کتاب گویا شامل ۱۵ داستان تنور، چکمه، بوی پلو، رضایت نامه، عکس عروس، سنگ روی سنگ، انجیر بهاری و… است که در ۲۶۰ دقیقه روی لوح فشرده تنظیم شده است.

هوشنگ مرادی کرمانی، داستان تنور را در سال ۱۳۷۳ در انتشارات معین منتشر کرد و حالا پس از ۱۹ سال، کتاب سخنگوی آن از سوی « نوین کتاب گویا» عرضه شده است.

در برنامه ۹ اردیبهشت که به معرفی این اثر اختصاص دارد، علاوه بر هوشنگ مرادی کرمانی، صداپیشه و آهنگ ساز کتاب نیز حضور خواهند داشت تا درباره شکل گیری این اثر و نوع تعامل شان با نویسنده صحبت کنند. این برنامه ساعت ۱۸ در کافه کتاب فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار می شود.

کتاب سخنگو یا کتاب گویا (Audio book) شکل متفاوتی از کتاب است که متن اثر را به صورت شفاهی ارائه می کند؛ به این ترتیب که گوینده، متن کتاب را در استودیوی ضبط صدا می خواند و در صورت نیاز، این متن خوانده شده با موسیقی یا افکت مناسب تلفیق می شود و به صورت کتاب شفاهی درمی آید. گاهی کتاب توسط خود نویسنده خوانده می شود و گاهی از زبان گویندگان یا بازیگران.

کتاب گویا از آن دست ابزارهایی است که طی سال های اخیر با پیشرفت وسایل شنیداری در خدمت ترویج فرهنگ مطالعه به عنوان ابزاری سرگرم کننده و فوق العاده برای صرفه جویی در وقت قرار گرفته است.