پرویز سروری درباره اقدام احمد حکیمی‌پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتشار غیرقانونی لیست واگذاری املاک شهرداری تهران اظهار داشت: از ابتدای دوره چهارم که با چالش‌هایی مواجه بودیم، توافق نانوشته‌ای بین ما و اصلاح‌طلب‌های شورا صورت گرفت که شورای شهر را فضای درگیری‌های سیاسی نکنیم.

به دنبال نچرخیدن چرخ شهر همانند چرخ سانتریفیوژها هستند

وی افزود: اما از ابتدای سال 95 شاهد آن هستیم که کاملاً یک نگاه سیاسی که از بیرون از شورا هدایت می‌شود بر شورا حاکم شده است و ظاهراً استراتژی مبنی بر این است که لحظه به لحظه تنش و چالش‌های غیرمرتبط با موضوعات اجتماعی در سر راه مدیریت شهری گذاشته شود و همانطور که سانتریفیوژها نچرخیدند و چرخ کارخانه‌ها نچرخید، چرخ شهر نیز نچرخد و تنها پول در جیب عده‌ای بچرخد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:‌ ما شاهد اتفاق‌های نگران‌کننده‌ای در سطح شورا هستیم و در موضوعات اخیر نیز نکاتی مطرح است. در ابتدا این اسناد که به صورت قطعی نبوده است غیرقانونی منتشر شده و در اختیار یک رسانه قرار گرفته است.

سروری گفت: در همان زمان قبل از انتخابات هیأت رئیسه و انتشار لیست املاک واگذار شده، یاشار سلطانی از سایت معماری نیوز جلسه مشکوکی را با خانم آباد برگزار می‌کند و در آن جلسه تلاش می‌کند تهدیدی (البته به نظر بنده) انجام دهد تا رأی خانم آباد در انتخابات هیأت رئیسه تغییر کند.

وی افزود: در آن جلسه خانم آباد مدارکی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد نه آن ملک را خریده و نه ساکن آن است ولی یاشار سلطانی می‌گوید کار از کار گذشته است و این گزارش را منتشر کرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه یک جریان کاملاً سیاسی پشت این صحنه است، گفت: هنگامی که اسناد منتشر شد خانم آباد با حکیمی‌پور صحبت کرد و وی تأکید کرده اصلاً یاشار را نمی‌شناسد و پس از اینکه دادستانی مطرح می‌کند که حکیمی‌پور به یاشار سلطانی این لیست را ارائه داده است مجدداً حکیمی‌پور گفت‌وگو می‌کند مبنی بر اینکه چون یاشار سلطانی را متدین، امین و دلسوز می‌دانسته آن فهرست را به امانت داده است. حال نماینده ملت می‌تواند دروغ بگوید؟

سروری گفت: طرف سؤال سازمان بازرسی حکیمی‌پور نبوده است و این گزارش برای 43 نفر ارسال شده است حال سؤال پیش می‌آید که چه کسی این مدارک را به حکیمی‌پور داده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که حکیمی‌پور پشت صحنه این پروژه است مشخص می‌شود که یک تیم افراطی اصلاح‌طلب پشت این موضوع است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما از آقای حکمیی‌پور سابقه خوبی در ذهن نداریم. یک‌بار انحلال شورای شهر اول و سهم عمده آن را در رفتارهای آقای حکیمی‌پور دیده‌ایم.

سروری افزود: در دوره اول شورای اسلامی شهر تهران 3 ماه مانده به پایان شورا اقداماتی صورت می‌گیرد که نسبت به انحلال شورا اقدام شد.

وی گفت:‌ فرمانی که اصلاح‌طلبان از سال 95 در دست گرفتند و تاکنون پیش رفته‌اند فرمان انحلال شوراست و همان مسیر را طی می‌کنند که در شورای اول طی کردند. بنابراین به دنبال آن هستند که 3 ماه قبل از پایان دوره این شورا منحل شود تا مردم نیز نسبت به پارلمان‌های شهری تجدیدنظر کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: با افشای این مسائل و همین‌طور موضع دادستانی تهران نشان می‌دهد که یک تخلف یا جرمی صورت گرفته و حکیمی‌پور معاونت در جرم داشته است.

سروری گفت: چرا حکیمی‌پور عذرخواهی نمی‌کند. حدود 6 نماینده شورای شهر آبرو و حیثیت‌شان رفته ولی همچنان حکیمی‌پور عذرخواهی نمی‌کند و امروز وظیفه اصلی این عضو این است که از نمایندگان و مردمی که به آنها اطلاعات غلط داده‌اند و انحراف ایجاد کرده‌اند، عذرخواهی کند.

وی افزود: متأسفانه فضای شورا را از لاین اجتماعی خارج و به لاین سیاسی بردند که مخاطرات زیادی را ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: تهران الگو است و اگر فضای مناسبی بر روی شوراها نباشد تمام کشور ضربه می‌خورد و بهتر است دست از بازی‌های سیاسی خود بردارند.

سروری ادامه داد: اصلاح‌طلبان شورا دست از روش‌ها و اقدامات تنش‌آفرین و چالش‌آفرین بردارند چرا که منافع ملی ما در آن نیست و مخاطراتی را ایجاد می‌کند.