به گزارش پارس به نقل از فارس از شرق استان تهران، غلام‏ علی حدادعادل به مناسبت دوم اردیبهشت ماه، روز زمین پاک در مراسم ویژه پاکیزه‏ سازی جاجرود شرکت کرد.

وی در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش بی‏ شائبه بانیان این مراسم زیبا و خداپسندانه گفت: روز خوب، فصل خوب و کار خوبی را امروز برای پاکیزه نگه داشتن جاجرود شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شناخت بنده از سالیان گذشته از جاجرود که برای فضای زیبا و رودخانه زیباتر آن به جاجرود می‏ آمدیم، امروز وضع محیطی خوبی را در منطقه شاهد هستیم ولی متاسفانه حاشیه رودخانه و شهر به مرکز تجمع زباله تبدیل شده است.

 

نخاله‏ های ساختمانی به طور غیرقانونی در حاشیه جاجرود رها می‏ شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏ شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذری که در شهر داشتم، متوجه شدم که پنج نوع زباله در جاجرود انباشته می‏ شود.

حدادعادل اضافه کرد: زباله‏ های باغ‏ ها از قبیل چوب و شاخ برگ‏ های هرس شده و پسماندهای ۶۰۰ کارگاه صنعتی و کارگاهی در کنار رودخانه که بیش از ظرفیت یک منطقه کوچک است، در جاجرود دیده می‏ شود.

وی تصریح کرد: آنچه از گردشگری بر جای می‏ ماند و زباله‏ های منازل مسکونی نیز در جاجرود مشاهده می‏ شود و نخاله‏ های ساختمانی هم به طور غیرقانونی در حاشیه شهر رها می‏ شود.

زباله تولید و آن را در طبیعت رها می‏ کنیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏ شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به امکانات کم شهر و عادت بد ما که زباله تولید و آن را در طبیعت رها می‏ کنیم، رودخانه‏ ای که باید مظهر زیبایی باشد، به این وضع درمی‏ آید که امروز برای پاکیزه کردن و مهم‏ تر از آن، پاکیزه نگه داشتن آن باید تلاش کنیم.

حدادعادل فرهنگ‏ سازی را از اولویت‏ های این کار دانست و گفت: تمام کارها را به صورت نمادین انجام می‏ دهیم؛ بنده لباس کار به تن کردم و تا انتهای کار در بین جمعیت خواهم بود و با هم محیط زیست را پاکیزه نگه می‏ داریم.

وی تصریح کرد: ما جاجرود را پاکیزه می‏ کنیم اما باید با برنامه‏ ریزی اصولی، فکر پاکیزه نگه داشتن همیشگی شهر باشیم.

این آیین با حضور جمع کثیری از شهروندان و دانش‏ آموزان شهرستان پردیس در حاشیه شهر و رودخانه جاجرود برگزار و مقادیر قابل توجهی از پسماندهای شهری و توریستی از حاشیه رودخانه و شهر جمع‏ آوری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، بخش جاجرود مجموعه‏ ای از مناطق روستایی واقع در شمال‏ شرق استان تهران و ۱۰ کیلومتری پایتخت است و همه این خطه خوش آب و هوا را با رودخانه مشهور و طبیعت زیبای آن می‏ ‏ شناسند.

نقاطی روستایی همچون خسروآباد، سعیدآباد، طاهرآباد و نواحی کارگاهی از جمله مناطق حوزه استحفاظی بخش جاجرود محسوب می‏ شود.

این نواحی از دیرباز تاکنون به عنوان یکی از نقاط جاذب گردشگری استان تهران مطرح بوده و هست و کمتر کسی از اهالی پایتخت وجود دارد که روزی را در کنار رودخانه زیبای جاجرود سپری نکرده باشد.

۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت) هر سال از سوی جوامع جهانی به عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده است.