به گزارش پارس ، عفت شریعتی در گفت و گو با فارس گفت: در حوزه اجتماعی و زنان در دولت نهم و دهم اقدامات خوبی انجام شده است که از آن جمله می توان به بیمه زنان خانه دار اشاره کرد که این موضوع در سال ۷۶ مطرح شده بود و در این دولت با همکاری مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و شورای فرهنگی و اجتماعی زنان به نتایج خوبی رسید و هم اکنون کارهای تکمیلی آن در حال انجام است که امیدواریم تا قبل از پایان دولت دهم به نتایج قطعی تری برسد.

وی ادامه داد: جشنواره مد و لباس نیز که در سال گذشته برگزار شد اقدام بسیار خوبی در راستای گسترش عفاف و حجاب در جامعه بود و انتظار می رود تا در دولت های بعدی این جشنواره به صورت تکمیلی تر برگزار شود.

مشاور امور بانوان وزیر ارشاد در خصوص انتظارات از دولت آینده گفت: در این دو دولت اقدامات خوبی انجام شد و انتظار می رود تا هر دولتی که برای خدمتگزاری پا به عرصه می گذارد کارهای خوب این دولت را پیگیری کند و نواقص و کاستی ها را برطرف کند.

شریعتی در خصوص نقش زنان در تحول حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: در جشنواره بین المللی میلاد کوثر که همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن برگزار می شود توجه ویژه ای به حضور اقتصادی زنان برای تحقق حماسه اقتصادی شده است.

وی ادامه داد: از آنجا که زنان امور اقتصادی خانواده را برعهده دارند اگر اقتصاد خانواده ها را بتوانند ساماندهی کنند قدم بزرگی در جهت تحقق حماسه اقتصادی در کشور برداشته اند.

شریعتی همچنین با بیان اینکه زنان همواره در مسائل سیاسی کشور بصیرت خود را نشان داده اند، افزود: امسال نیز زنان فهیم و مسلمان کشور با حضور پرشکوه در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری حضور مؤثر خود را در تحقق حماسه سیاسی ثابت می کنند.