ایرج فاضل روز چهارشنبه در نشست فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، گفت: هنوز صمیمی‌ترین، باگذشت‌ترین و شریف‌ترین گروه در جامعه، پزشکان هستند.

وی با انتقاد از اینکه نوک حمله برخی افراد به سمت جامعه پزشکی باعث تضعیف جایگاه پزشکی در کشور می‌شود، اظهار داشت: توقع و جایگاه پزشکی در نگاه مردم با سایر گروه‌های دیگر در جامعه فرق می‌کند.

فاضل با انتقاد از اینکه نصب بنر در بیمارستان‌ها برای برخورد با تخلفات پزشکی به هیچ عنوان راهگشا نیست، اظهار داشت: مراقبت‌های پزشکی با توجه به کرامت انسانی می‌بایست صورت بگیرد.

رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ادامه داد: باید با بیمار و همراه او صادق و راستگو باشیم و چنانچه نارسایی علمی و انحراف اخلاقی را در همکاران پزشک مشاهده کردیم، آن را به مراجع قانونی اطلاع دهیم.

رئیس جامعه جراحان ایران با عنوان این مطلب که ما پزشکان عادت داریم از یکدیگر بدگویی کنیم، افزود: پزشک موظف است به قانون احترام بگذارد.

فاضل در ادامه با تاکید بر اینکه انحرافات و خطاهای پزشکی می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد، گفت: بیمه دست و پا شکسته‌ای داریم که در آن نه حقوق بیمار رعایت می‌شود نه پزشک و به نظر می‌رسد می‌بایست بیمه‌های ناتوان را یا تعطیل کنیم و یا به بیمه‌های کارآمد تبدیل شوند.

وی با عنوان این مطلب که بزرگترین مشکل ما قانون‌شکنی و قانون‌ستیزی است، گفت: پزشکان نباید به لحاظ اخلاقی سقوط کنند و این توقعی است که مردم از جامعه پزشکی انتظار دارند.

رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی قطع ارتباط کامل مالی بین بیمار و پزشک را یکی از راه‌های کاهش خطاهای پزشکی دانست و گفت: این مهم فقط با یک بیمه قوی امکانپذیر است.