محمدحسین پورکاظمی رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: داوطلبان آزمون دستیاری می توانند از امروز 23 مرداد 95 با مراجعه به سایت سازمان سنجش پزشکی اقدام به انتخاب رشته کنند.
وی علت تاخیر در انتخاب رشته را جابجایی ساختمان مرکز آموزش و سنجش پزشکی به خارج از وزارت خانه دانست و تصریح کرد: با توجه به این جابجایی، مشکلات سخت افزاری داشتیم که موجب تاخیر در شروع انتخاب رشته داوطلبان آزمون دستیاری شد. 
رییس مرکز سنجش و آموزش پزشکی وزارت بهداشت 27 رشته مختلف برای انتخاب رشته آزمون دستیاری برشمرد و افزود: هر داوطلب حق انتخاب رشته از 10 تا 100 رشته محل را از بین 800 رشته محل دارد که در نهایت با توجه به افزایش ظرفیت 200 نفری، 3 هزار و 390 نفر پذیرفته می شوند.
وی مدت زمان انتخاب رشته را حداقل 3 روز عنوان کرد و ادامه داد: انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی امروز پایان می یابد ولی مهلت یک روزه ای برای ویرایش و یا جامانده های انتخاب رشته درنظر گرفته می شود.
پورکاظمی زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دستیاری نیمه اول شهریور خواند و یادآور شد: با توجه به زمان مصاحبه داوطلبان دکتری تخصصی از 31 مرداد تا 17 شهریور، نتایج نهایی PH.D اواخر شهریور و یا اویل مهرماه اعلام می شود.