به گزارش پارس به نقل از ایسنا، همایون هاشمی در سمنان اظهار داشت: از این تعداد ۷۵ هزار واحد مسکونی در اردیبهشت ماه در جشن بزرگ توانمندسازی تحویل داده می شود، همچنین تلاش می شود مابقی واحدها نیز تا پایان دولت دهم به مددجویان تحویل داده شود.

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی سازمانی مددکارمحور است، افزود: هم اکنون بیش از ۱۰۰۰ کلینیک مشاوره ژنتیک و عمومی در کشور فعالیت دارند و آگاه سازی و ارائه مشاوره به ویژه مشاوره ژنتیک از اهداف مهم بهزیستی برای کاهش میزان معلولیت ها در کشور است.

هاشمی در خصوص برنامه بهزیستی کشور برای توسعه بنیادهای ژنتیک، خاطرنشان کرد: شش قطب بنیاد ژنتیک در کشور پیش بینی شده است که در استان های آذربایجان شرقی، یزد، فارس، خوزستان، خراسان رضوی و سمنان قرار دارند.

وی ادامه داد: بهزیستی استان ها باید با کمک خیرین و متخصصین به ساخت و راه اندازی این بنیادها بپردازند و بهزیستی کشور برای هر بنیاد پنج میلیارد ریال اعتبار می پردازد، همچنین دو بنیاد ژنتیک شیراز و تبریز در جشن سراسری توانمندسازی بهزیستی اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

وی از پوشش سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مددجویان در کشور بر اساس آمار بانک اطلاعاتی بهزیستی خبر داد و افزود: ۱۱ میلیون نفر در کشور نیز از مشاوره و خدمات غیرمستقیم بهزیستی بهره مند می شوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور از اشتغال ۲۴ هزار مددکار در این سازمان خبر داد.