به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی در همایش تخصصی فرماندهان ایستگاه های ایست و بازرسی سراسر کشور با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه رئیس پلیس پیشگیری ناجا، گفت: ایستگاه های ایست و بازرسی ناجا نقش مهم و کلیدی در پیشبرد اهداف سازمان دارد.

وی با بیان اینکه آموزش باید محور فعالیت های ناجا باشد، بر استمرار آن تاکید کرد و گفت: رمز و کلیدواژه آموزش، تکرار است؛ در صورتی که آموزش تکرار و بازآموزی نشود، موضوع آموخته شده از ذهن می رود.

وی اضافه کرد: تکرار آموزش در مهارت افزایی نیز موثر است، ارتقاء مهارت در سایه آموزش مستمر حاصل می شود.

وی از مولفه امنیت به عنوان یک زیرساخت نام برد و افزود: عدالت، رشد و توسعه در سایه امنیت محقق می شود.

سردار مومنی یادآور شد: برای رسیدن به امنیت باید دانش نیز توسعه یابد و دانش آموزی باید در تمام شئونات فردی و اجتماعی ساری و جاری شود.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات به دلیل تکرار نشدن فرآیند آموزش پیش می آید، عنوان کرد: مهارت در پس آموزش، تولید و تقویت می شود.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: همه ما باید علاوه بر مربی بودن، متربی نیز باشیم بدین معنی که باید دائما آموزش ببینیم و پرسنل زیرمجموعه خود را نیز تحت آموزش مستمر قرار دهیم.بازدهی فعالیت ها با آموزش افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل قرارگاه جهادی آموزش و تربیت، مطرح کرد: با اولویت قرار دادن آموزش، این قرارگاه راه اندازی شد؛ موضوع آموزش باید محور همه فرماندهان، مدیران و تک تک پرسنل باشد.

سردار مومنی با اشاره به نقش کلیدی ایستگاه های ایست و بازرسی، اشاره کرد: گلوگاه های بازرسی، نقاط حیاتی هر کشور محسوب می شود در کشور ما نیز ایستگاه های بازرسی اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از کشفیات در ایستگاه های ایست و بازرسی صورت می گیرد، گفت: باید در راستای بهبود نقطه یابی ایستگاه های بازرسی، تلاش کنیم.

سردار مومنی با تاکید بر ایستگاه های بازرسی ثابت و سیار، تأکید کرد: ایستگاه های ثابت و سیار بازرسی باید فضا را برای قانون شکنان ناامن کند.

وی تصریح کرد: با تزریق تجهیزات و امکانات باید کارآمدی ایستگاه های بازرسی را ارتقاء بخشیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه برخی از ایستگاه های بازرسی مأموریت محوری در یک موضوع دارند، بیان کرد: این محوری بودن نباید باعث نادیده گرفتن مسائل دیگر باشد؛ بدین معنا که مأموریت برخی از ایستگاه های بازرسی، مبارزه با مواد مخدر است اما این محوریت نباید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یا موارد امنیتی را کمرنگ کند.

جانشین فرمانده ناجا، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مواد مخدر و مأموریت های امنیتی را محور فعالیت های ایستگاه های ایست و بازرسی عنوان کرد.

وی در ادامه شاخصه های مأمور حاضر در ایستگاه های بازرسی را برشمرد و گفت: به کارگیری افرادی با دانش و مهارت بالا در گلوگاه های ایست و بازرسی ضرورت دارد.

سردار مومنی تأکید کرد: مأمور حاضر در گلوگاه های ایست و بازرسی باید جزئی نگر و قدرت تجزیه و تحلیل امور را نیز داشته باشد.

وی، احصاء شیوه های نوین را لازمه موفقیت دانست و گفت: باید با شیوه های نوین آشنا شد و بهترین بهره وری را از امکانات موجود ببریم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در منطقه، گفت: توجه به جزئیات از اهمیت بسزایی برخوردار است ، امروز در شرایطی هستیم که در هیچ موردی نباید غفلت کنیم.

سردار مومنی، هوشیاری و آمادگی کامل را از اولویت های مأموران حاضر در ایستگاه های ایست و بازرسی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت حوزه های بومی و محلی، تعامل بین بخشی با ارگان هایی چون سپاه و بسیج در پیشبرد اهداف ایستگاه های ایست و بازرسی کارآمد است.