به گزارش پارس به نقل از مهر، سرهنگ ایرج خانی پور گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر گاز گرفتگی ۶۶ خانم در یک مراسم عروسی در شهر زنجان، ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد ۶۶ نفر از مهمانان عروسی دچار گازگرفتگی شده اند که ۴۳ نفر آنان به بیمارستان حضرت امام حسین (ع)، هفت نفر به بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، پنج نفر به درمانگاه شهدای گمنام و ۱۱ نفر به بیمارستان موسوی منتقل شده اند.

وی با اشاره به اینکه حال عمومی همه مصدومان رضایت بخش است، خاطرنشان کرد: هنگام استفاده از شیرآلات گاز خانگی خود، از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کرده و برای جلوگیری از گاز گرفتگی از تهویه و یا بازگذاشتن پنجره جهت ورود هوا به داخل منزل استفاده کنند تا شاهد اینگونه حوادث ناگوار نباشیم.

خانی پور ادامه داد: از قرار دادن لوله های تبدیل که باعث کاهش قطر لوله بخاری می شود، جدا خودداری کرده و قطر لوله بخاری نباید کوچکتر از قطر لوله خروجی دستگاه گازسوز باشد و تحت هرشرایطی عمل تهویه هوا را تسهیل کنید و هرگز دریچه های کولر را نپوشانید.

وی گفت: از نصب هرگونه وسیله گاز سوز در حمام، رختکن، سرویس های بهداشتی و محوطه سونا، استخر و جکوزی جدا خودداری کنید و همواره محل اتصال دودکش به وسایل گازسوز و محل اتصال دودکش به دیوار را بازرسی و از محکم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

خانی پور خاطرنشان کرد: لوله دودکش باید به طور کامل به خارج از خانه و در هوای آزاد هدایت شود تا دود حاصل از احتراق وسیله گازسوز را به کلی از محل دور کرده، بنابراین در این زمینه دقت و تدابیر لازم را بیندیشید و از گذاشتن لوله بخاری در ظرف آب جدا خودداری کنید.