به گزارش پارس به نقل از مهر، سید محمد میرمحمدی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با انتقاد از روند هوشمندسازی مدارس اظهار داشت: اکنون بیشتر به نظر می‌رسد رویه آموزشی را تغییر داده‌ایم و تخته سیاه جای خود را به برد هوشمند داده و در محتوا تغییری حاصل نشده است.

وی با طرح این سئوال که آیاد مدرسه هوشمند این است، عنوان کرد: در مدارس هوشمند دانش آموزان باید منابع جدید در اختیار داشته باشند و برای استفاده از این منابع از دانش معلمان خود به عنوان راهنما استفاده کنند اما اکنون اینگونه نیست و همان محتوای درسی به شیوه دیگری تدریس می شود.

میرمحمدی با بیان اینکه نبود محتوای آموزشی مشکل جدی در هوشمندسازی مدارس است، تصریح کرد: این خیلی وحشتناک است که ما در بازار محتوا حتی پنج درصد نیز سهمی نداریم و آنگاه با این شرایط می‌خواهیم به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بپردازیم.

به جوانان برای شکوفایی استعدادهایشان میدان داده نشده است

استاندار یزد عنوان کرد: این سئوال مطرح است که چگونه می شود که جوانان ایرانی در همه نقاط دنیا منشأ اثر هستند و دست به خلاقیت‌ها و ابتکارات بزرگ می‌زنند اما در داخل کشور هنوز نتوانسته اند یک محتوای آموزشی یا حتی بازی‌های رایانه ای متعدد و متنوع تولید کنند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد به این جوان‌ها میدان داده نشده و امکان شکوفایی استعدادهای آنها فراهم نشده است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: در این عرصه باید از ظرفیت مشارکت مردم استفاده شود زیرا مردم همواره ثابت کرده اند که هر کجا احساس نیاز شده و به آنها آگاهی داده شده، احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شده اند و مشارکت آنها نتایج بسیار خوبی نیز به دنبال داشته است.

طرح‌های حوزه فناوری اگر به سرعت اجرا نشود از رده خارج می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه در استان یزد بحث تبلت دانش آموز را مطرح کردیم اما امروز می‌گویند که تبلت در حال خارج شدن از رده آموزشی است، اظهار داشت: به هر حال دانش‌آموز باید از جایی آمادگی کسب کند ضمن اینکه هر طرحی که ارائه می‌شود، ‌ اگر به سرعت اجرایی نشود، از رده خارج می‌شود.

میرمحمدی ادامه داد: البته منظور ما از مطرح کردن بحث تبلت، ایجاد محتوای بومی و در اختیار قرار دادن یک وسیله ارتباطی ارزان برای همه دانش آموزان در همه نقاط استان و پس از آن کشور بود.

آمادگی یکی از شرکت‌های یزدی برای تولید تبلت دانش‌آموزی

استاندار یزد عنوان کرد: یکی از شرکت‌های فعال در استان یزد اعلام کرد که می‌توانیم با ۱۰۰ هزار تومان، تولید انبوه تبلت داشته باشیم که با تزریق ۵۰ هزار تومان بودجه دولتی، امکان در اختیار قرار دادن تبلت با قیمت ۵۰ هزار تومان به همه دانش آموزان در نقاط مختلف شهری و روستایی فراهم می شد.

وی با تاکید بر اینکه باید سرعت و شتاب فناوری را در اجرای طرح‌ها مدنظر داشته باشیم، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این زمینه بر همه سرمایه گذاری‌ها اولویت دارد.

میرمحمدی همچنین با اشاره به تدوین اسناد جامع و برنامه ریزی در حوزه های مختلف عنوان کرد: متاسفانه اجرای این اسناد به کندی انجام می‌شود و این امر سبب می شود تا اسناد تدوین شده ای که بسیاری از موارد را کارشناسانه بررسی کرده ‌اند، به طرح‌های مقطعی تبدیل شوند.