به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری در جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه، اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل در کشور معضل بیکاری جوانان است و اگر این معضل در کشوری غیر از ایران بود تبدیل به بحران می‌شد. 

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بیش از 6 میلیون بیکار در کشور داریم، عنوان کرد: میزان بیکاری اعلام شده در شهرستان کهگیلویه 17 درصد است، اما آن چه مشاهده می‌شود میزان بیکاری در کهگیلویه بزرگ نزدیک به 30 درصد است.

بزرگواری با بیان اینکه سه شهرستان بهمئی، چرام و لنده از کهگیلویه بزرگ جدا شده است، بیان کرد: نزدیک به 250 هزار نفر جمعیت در کهگیلویه بزرگ وجود دارد و اصلی‌ترین مشکل جوانان این شهرستان بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه همه جوانان به انجام کارهای دولتی تمایل دارند، عنوان کرد: با توجه به اینکه ردیف استخدام برای تحصیل کرده‌های بیکار در جامعه مهیا نیست دولت باید تسهیلاتی برای راه‌اندازی شرکت‌های خصوصی فراهم کند.

بزرگواری با اشاره به اینکه شرایط دریافت آسان تسهیلات راه‎اندازی بنگاه‌های خصوصی مهیا نیست، خاطرنشان کرد: به جز افسردگی روحی و ناراحتی چیز دیگری نصیب جوانان ما از دریافت این وام‌ها نشده است.

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما فقط در مورد اجرای اصل 44 و خصوصی‌سازی حرف می‌زنیم، افزود: ما باید نسبت به تعاونی‌ها توجه ویژه داشته باشیم و اگر تسهیلات آسان و راحت در اختیار جوانان قرار گیرد تعاونی‌ها و بخش خصوصی در کشور فعال می‌شود. 

بزرگواری ضمن انتقاد از عملکرد دانشگاه‌ها در کشور، گفت: دانشگاه‌های ما فقط به تولید مدرک مشغول هستند‌، اما در جهت کارآفرینی هیچ کاری انجام نمی‌دهند.