به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما این روزها در مناطق مختلف سوریه جمعیت های خیریه سرگرم تهیه افطارهای رمضانی برای روزه داران به ویژه برای آوارگان هستنند .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دمشق، غذاهای افطاری رایگان با کمکهای مردمی تهیه و ساعتی پیش از غروب آفتاب در میان روزه داران نیازمند توزیع می شود.
خانمی که در امر تهیه افطارهای رایگان فعال است، به خبرنگار صداوسیما گفت : درماه مبارک برای روزه داران نیازمند افطاری آماده می کنیم و جوانها ، بیشتر از بقیه در این امر خیر فعال هستند.
جوان دیگر هم از اینکه در این برنامه شرکت کرده ، ابراز خوشحالی کرد و گفت : بیشتر داوطلبان دانشجو هستند ، و این افتخار ماست که به افراد نیازمند کمک می کنیم.
حال با وجود گرمای هوا و طولانی بودن روزهای ماه رمضان ، داوطلبان فعالیت در مراکز خیریه تلاش می کنند تا افطاری شش هزار روزه دار را تهیه کنند .
زینب یکی از فعالان در این برنامه است.
وی می گوید : کارمان هر روز از صبح زود آغاز می شود و تا نزدیک اذان مغرب ادامه دارد ، اینجا همه داوطلبانه و مجانی خدمت می کنیم.
این فعال در امور خیریه افزود : با وجود گرمای هوا ، ساعتها طولانه داوطلبانه فعالیت می کنم ، احساسم واقعا قابل توصیف نیست.
جالب اینجا بود که بیشتر بانیان این مراکز خیریه و افرادی که درفراهم آوردن هزینه مالی این افطارهای رایگان سهیم می شوند، ترجیح می دهند ، ناشناخته باقی بمانند.