به گزارش پارس به نقل از خراسان توصيه مي‌شود که بيست دقيقه قبل يا بعد از وعده‌هاي اصلي، يک فنجان چاي سبز مصرف کنيد. دلايل اين توصيه به قرار زير است :

اگر مي‌خواهيد چند کيلو وزن کم کنيد
اگر به قصد لاغري چاي سبز مي‌نوشيد، توصيه مي‌شود که چاي سبز را 20 دقيقه بعد از غذا بنوشيد. چون در اين صورت چربي بيشتري سوزانده و سم بيشتري از بدن دفع مي‌شود.

اگر مي‌خواهيد ميزان پروتئين و مواد معدني را بالا ببريد
اگر مي‌خواهيد ميزان مواد معدني و پروتئين دريافتي از مواد غذايي را افزايش دهيد نيز توصيه مي‌شود که بعد از هر وعده‌ غذايي يک فنجان چاي سبز بنوشيد. چون در اين صورت بدن منيزيم، کاتچين ها و ويتامين‌هاي C و E بيشتري جذب مي‌کند.

بهتر است بدانيد که چاي سبز به دليل داشتن آنتي‌اکسيدان و ويتامين زياد براي کودکان نيز مفيد است. توصيه مي‌کنيم که روزانه يک مرتبه قبل از يکي از وعده‌هاي اصلي يک فنجان چاي سبز (که با يک تا دو قاشق عسل شيرين شده است) به بچه‌ها بدهيد.

روزانه چند فنجان چاي سبز بنوشيم؟
به گزارش سلامت نيوز، توصيه مي‌شود که روزانه يک تا سه فنجان چاي سبز بنوشيد اما بيش از 5 فنجان توصيه نمي‌شود. مصرف چاي سبز بيش از اين ميزان، احتمال بروز مشکلاتي مانند افزايش ضربان قلب و حتي سرگيجه را افزايش مي دهد. ميزان چاي سبزي که براي هر فنجان مي‌ريزيد بيش از 3 گرم نباشدزيرا نبايد روزانه بيش از 10 گرم چاي سبز مصرف کنيد.

بهترين روش براي پيشگيري از عوارض جانبي احتمالي چاي سبز اين است که اين چاي را به مدت 10 روز مصرف کنيد و سپس يک وقفه‌ 10 روزه ايجاد کنيد.دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب چاي سبز ننوشيد چون اين نوشيدني باعث ايجاد بي‌خوابي مي‌شود.درست است که چاي سبز خواص زيادو فوق‌العاده‌اي دارد اما لازم است که هر از گاهي وقفه‌ چند روزه بين دو دوره‌ مصرفتان ايجاد کنيد.