به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت : بر اساس آمارهای موجود ، بالغ بر 45 هزار شهید تاکنون پیدا ، شناسایی و تحویل خانواده آنان شده است و باید کار جستجوی حدود شش هزار شهید دیگر در خاک عراق پیگیری شود . 

سردار سید محمد باقرزاده در حاشیه اجلاس سه جانبه مفقودین ایرانی و عراقی به خبرنگاران گفت : عراقی ها نیز از زمان جنگ با ایران هنوز 52 هزار مفقود دارند که با کمک ایران در بخش های مختلف کار یافتن آنان نیز پیگیری می شود . 
وی افزود : بعد از اخراج اشعالگران آمریکایی و انگلیسی از عراق ، کمیته سه جانبه ای با حضور نمایندگان ایران ، عراق و کمیته صلیب سرخ برای حل مسائل باقیمانده انسانی جنگ تحمیلی تشکیل شد که پیشرفت های خوبی داشته است. 
باقرزاده گفت : نتیجه تلاش های ما در حوزه جستجوی شهدای ایرانی به یافتن 1410 شهید و 2800 نفر از کشته شدگان عراقی از سال 1390تاکنون انجامیده است . 
وی افزود : این اجلاس در تداوم هماهنگی ها و تسهیل فعالیت جستجو و نحوه پشتیبانی از این عملیات انسانی ، هر سال یکبار و کمیته مربوط به آن هر چند ماه یکبار تشکیل می شود .
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: بر اساس زمان بندی تعیین شده ، این اجلاس برگزار می شود تا عملیات جستجوی مفقودین به سرانجام برسد . 
وی درباره شهدای غواص تازه پیدا شده نیز افزود: انشاءالله هفته آینده به صورت تفضیلی درباره مدارک اسارت و به شهادت رساندن آنها اطلاع رسانی خواهد شد.