به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران عسل اکسیر طول عمر گفت: عسل علاوه بر اینکه غذای مغذی به شمار می آید به عنوان یک داروی مفید نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امینی با اشاره به اینکه عسل خاصیت میکروب کشی وضد عفونی کننده دارد افزود: این خاصیت عسل موجب شده تا به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی شناخته شود.

وی باز کردن رگها,التیام زخم های روده معده و دهان,محکم ساختن دندان ها ولثه,از بین بردن سنگهای کلیه ومثانه,تامین ویتامینها ومواد معدنی مورد نیاز بدن,شستشوی دستگاه گوارش,رفع کم اشتهای وکم خوابی را از فواید عسل بیان کرد.

امینی با بیان اینکه هر 100 گرم عسل 320 کالری انرژی داردتصریح کرد :برخلاف عقیده افراد مصرف عسل به هیچ وجه برای دیابتی‌ها توصیه نمی‌شود و ممنوع است .

وی همچنین مصرف عسل برای کودکان زیر یکسال را نیز ممنوع دانست.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه بهترین شرایط نگهداری عسل ,جای خشک ودمای 5 تا 25 درجه سانتی گراد است گفت:عسل باید در ظرف شیشه ای یا پلاستیکی ودر محیط خنک نگهداری شودوحتما نیاز به نگهداری آن در یخچال نیست.

اهمیت عسل آنقدر زیاد است که در قرآن یک سوره به نام زنبور عسل( نحل) امده است همچنین شفا در قرآن به جز برای عسل برای خودنی‌های دیگر به کار نرفته است