به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما معاون فن آوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور گفت: کارت های شناسایی ملی تا اطلاع ثانوی اعتبار دارد.
حمید پارسایی  با اشاره به مصوبه دولت، اعتبار تمام کارت های شناسایی ملی را تا پایان سال 94 دانست و افزود: شهروندان ایرانی تا اطلاع ثانوی به تمدید کارت ملی خود نیازی ندارند.
وی تعداد کارت های ملی که برای مردم صادر شده است، بیش از 60 میلیون کارت برشمرد و گفت: تا زمانی که سازمان ثبت احوال اعلام نکرده این کارت ها اعتبار دارد و از مردم خواست در این خصوص نگران نباشند .
پارسایی صدور کارت های هوشمند ملی را زمان بر دانست و افزود: تاکنون، بیش از 2 میلیون کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است .
وی گفت : قرار است کارت های ملی قدیمی در یک برنامه زمان بندی شده به کارت هوشمند ملی تبدیل شود .
معاون فن آوری و اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور همچنین از کسانی که کارت ملی خود را گم کرده اند خواست هرچه سریعتر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا ادارات ثبت احوال در استانها برای دریافت کارت ملی قدیمی خود اقدام کنند .
وی با بیان اینکه 95 درصد از جمعیت 15 سال به بالای کشور دارای کارت ملی هستند، تاکید کرد: افرادی که فاقد کارت ملی هستند بیشتر در بین سنین 15 تا 18 سال قرار دارند .
پارسایی تعداد افرادی که هم اکنون کارت ملی ندارند و در سنین 20 سال به بالا قرار دارند، حدود 500 هزار نفر برشمرد و از آنان خواست هرچه سریعتر برای دریافت کارت ملی خود اقدام کنند تا با مشکل جدی روبرو نشوند.