معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، طرح تفصیلی بهسازی و مرمت محلات تاریخی تهیه شده است، گفت: ۲۱ هزار هکتار مساحت شهری کشور بافت فرسوده است.
به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سعید ایزدی اظهار داشت: ترمیم و بهسازی بافت تاریخی محله آب‌انبار نو ساری آغاز شده است.
وی افزود: بیش از 24 میلیارد ریال منابع برای بهسازی و مرمت بافت تاریخی آب انبار نو ساری اختصاص یافت.
ایزدی با بیان اینکه 495 شهر کشور 54 هزار هکتار بافت فرسوده دارد، گفت : دولت برای باز سازی و نوسازی این بافت تسهیلات پرداخت می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده تاریخی در کشور احیاء می‌شود، گفت: حدود 40 میلیون تومان برای بهسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات پرداخت می‌شود.
ایزدی با بیان اینکه 21 هزار هکتار از مساحت شهری را بافت‌های تاریخی و با ارزش تشکیل می‌دهد ، خاطرنشان کرد : طرح تفصیلی بهسازی و مرمت این محلات تاریخی تهیه شده است.
وی از تشکیل ستاد باز آفرینی بافت‌های فرسوده و تاریخی شهری در کشور خبر داد و گفت: این ستاد در استان‌ها به ریاست استانداران و در شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران برگزار می‌شود.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشوراز پرداخت 300 هزار فقره تسهیلات مسکن در سال 94 خبر داد و افزود: وام‌های ساخت مسکن، بهسازی و مرت در بافت‌فرسوده در کلان شهر ها 500میلیون ریال و برای شهرهای بالای 200هزار نفر جمعیت و زیر 200هزار نفر به ترتیب 400 در نظر گرفته شده است.
ایزدی از راه‌اندازی صندوق  تامین منابع مالی برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و افزود: سازمان‌های متولی شهری باید برای تامین منابع مالی این صندوق‌ها مشارکت کنند.
وی از راه‌اندازی نخستین خانه گفتمان شهری دریکی از مکان‌های تاریخی شهر تهران خبر داد و افزود: نخستین خانه هنرمندان نیز در سنندج افتتاح شد.
ایزدی گفت: طرح مسکن امید با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دهک‌های یک و دو که توانایی پرداخت هر گونه وام و تسهیلات را ندارند، در نظر گرفته شده است.