به گزارش پارس به نقل از تسنیم، علی‌اصغر طلوعی با اشاره به طرح شناسنامه رفاهی فرهنگیان اظهار داشت: آموزش‌ و پرورش مطالعاتی را در رابطه با روند یکپارچه‌سازی خدمات رفاهی انجام داده است و بر اساس این طرح که تاکنون مطالعات آن انجام شده است یک شناسنامه رفاهی پیش‌بینی شده است.
 
وی افزود:‌ طبق شناسنامه رفاهی مشخص می‌شود که یک فرد فرهنگی از بدو ورود چه خدماتی را به چه مقدار و تعداد می‌تواند استفاده کند یا این‌که تاکنون به چه میزان از خدمات بهره‌مند شده است به طور مثال خدماتی مانند مراکز آموزشی و رفاهی، تعاونی مسکن، تعاونی مصرف، بیمه پایه و بیمه درمان.
 
رئیس اداره رفاه وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: طرح شناسنامه رفاهی کمک می‌کند تا تمام همکاران در مرحله اول از خدمات رفاهی موجود، مطلع شوند و در بدو ورود طبق شناسنامه رفاهی خود می‌دانند چه زمانی از چه خدماتی می‌توانند استفاده کنند همچنین از خدمات رفاهی آموزش و پرورش نیز مطلع می‌شوند.
 
طلوعی بیان کرد:‌ ممکن است برخی فرهنگیان از خدمات  رفاهی ارائه شده اطلاعی نداشته باشند، بر اساس شناسنامه رفاهی تمام فرهنگیان به طور متناسب می‌توانند از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند. باید زمینه‌ای ایجاد شود که تمام فرهنگیان بتوانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند.
 
وی گفت: طرح مطالعاتی شناسنامه رفاهی انجام شده است البته برای اجرا نیاز به همکاری برخی از دستگاه‌های برون سازمانی داریم به طور مثال در بحث مسکن فرهنگیان قطعاً به همکاری سازمان‌های ذیربط برای ساخت مسکن یا واگذاری زمین نیاز داریم.
 
رئیس اداره رفاه وزارت آموزش‌‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که آیا مذاکرات با سایر دستگاه‌ها انجام شده است، گفت: مطالعات طرح شناسنامه رفاهی انجام شده است و هم‌اکنون این طرح به استان‌ها ارائه شده است تا بازخورد آن را دریافت کنیم و پس از آن وارد مذاکره با سایر دستگاه‌ها شویم.