به گزارش پارس به نقل از رسا، تجدید خاطرات مبارزات دوران انقلاب و تظاهرات مردمی و بیان آن توسط مبارزان انقلابی علاوه بر این که می تواند برای نسل های بعد از انقلاب به ویژه نسل سومی ها عبرت آموز و پر از نکات آموزنده و پند و اندرز باشد، این خاطرات و گنجینه های عظیم را پیش از این که از دست بدهیم باید مکتوب کنیم تا نسل های آینده ایران اسلامی بدانند اجداد آنها چه شیرمردانی بودند که توانستند با دست خالی و با استفاده از سلاح ایمان و تقوا، رژیم دو هزار و۵۰۰ ساله ستم شاهی را که از سوی همه ابر قدرت ها حمایت می شد سرنگون کرده و در زباله دان تاریخ دفن کنند.

آیت الله سید رضا علم الهدی یکی از مبارزان انقلاب اسلامی و تنها شاگرد بازمانده و در قید حیات امام خمینی(ره) و یکی از این گنجینه های ارزشمندی است که در کاشان و خانه قدیمی در یکی از محله های قدیمی‌ در سن ۸۸ سالگی، خاطرات مبارزاتی امام و خودش را با کلامی رسا و شیوا برای تعدادی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در شهرستان کاشان بیان می کند.

به گزارش رسا، آیت الله سید رضا علم الهدی، تنها شاگرد در قید حیات امام خمینی(ره)، از امام به عنوان شخصیتی یاد می‌کند که به غیر از خدا و رضایت خدا یک قدم بر نمی داشت و به غیر از خدا از هیچ شخصیتی کوچکترین ترس و واهمه ای نداشت و چون کارهای امام رنگ و بوی خدایی داشت خدا هم به او را کمک می کرد و کارهایی انجامی داد که از عهده هرکسی بر نمی آمد.

این تنها بازمانده از شاگردان امام می گوید: بعد از ۱۵ خرداد سال های ۴۳ و ۴۴ بود که به دستور امام به شهرستان کاشان آمدم و در این سال ها ضمن هدایت مبارزات در داخل کشور، اطلاعیه های امام ابتدا به دست من می رسید و بعد از امضا به صورت محرمانه منتشر می شد.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: زمانی که پیشنهاد شد به کاشان بیایم، امام گفت، علم الهدی باید در قم باشد اما وقتی قرار شد من به کاشان مهاجرت کنم، امام گفت علم الهدی نور چشم مرا را، به کاشانی ها بدهید.

آیت الله علم الهدی که تظاهرات سال های ۵۶ و ۵۷ در شهرستان کاشان را هدایت می کرد و در صف نخست تظاهرات ضد رژیم ستم شاهی در این شهرستان بود و در رابطه با ارتباط آیت الله گلپایگانی و امام خمینی می گوید: آیت الله گلپایگانی مرد بسیار بزرگی بود که هر موقع صحبت از امام می شد یک بار از خودش حرفی نزد و درخواستی نداشت در صورتیکه هر شخص دیگری به جای ایشان بود به دنبال گرفتن پست و مقام از امام بود.

امروز کشور نیازمند شخصیت هایی مانند آیت الله گلپایگانی است

آیت الله علم الهدی گفت: امروز نیز کشور نیازمند شخصیت هایی مانند آیت الله گلپایگانی است که اگر حتی پیشنهاد پست و مقام هم به آنها داده شود به راحتی زیر بار مسؤولیت نروند.

وی افزود: یکی از پاتوق های رضا صدر، برادر امام موسی صدر همین خانه قدیمی ما درکاشان بود؛ آقارضا صدر هرموقع به ایران می آمدند چند روزی را در شهرستان کاشان و در این خانه قدیمی مهمان ما بود.

نقش سپاه در حفظ انقلاب

آیت الله علم الهدی که سابقه فعالیت درسپاه را به صورت غیر رسمی دارد، درباره جایگاه و نقش سپاه در کشور با تأکید براین که مملکت و انقلاب را سپاه نگه داشته است گفت: ما انقلاب را نگه داشته ایم و انقلاب هم مملکت را نگه داشته است.

این مبارز دوران انقلاب در ادامه افزود: ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در کشور باید تقویت شوند و از طرفی آمران به معروف و ناهیان از منکر باید هم عالم، هم خبره و هم عامل به اجرای این فریضه الهی باشند.

وی افزود: منظور از عالم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به این معنی نیست که عمامه داشته باشد و روحانی باشد، بلکه وارد به احکام و حسن اخلاق و برخورد نیکو باشد.

این استاد اخلاق حوزه یادآور شد: شاید ظاهر زن و مردی و یا دختر و پسری، مناسب نباشد اما نباید نسبت به فطرت افراد سوءظن داشت چون انسان ها نوعا بر فطرت پاک آفریده شده اند.

برگزاری کنگره علم الهدی در کاشان

محمد رضوان نژاد فعال سیاسی و معاون سیاسی اجتماعی اسبق فرمانداری کاشان نیز در این دیدار، برگزاری گنگره آیت الله سید رضا علم الهدی در زمان حیات این عالم بزرگوار را ضروری دانست و گفت: پیش از این شهرستان کاشان شاهد برگزاری کنگره های علامه فیض کاشانی، سپیده کاشانی، آخوند کاشی و مشفق کاشانی بوده است و قرار بود کنگره ای نیز برای محتشم کاشانی برگزار شود که با تغییرات مدیریتی در شهرستان به آینده موکول شده است.

وی افزود: برگزاری کنگره آیت الله علم الهدی همزمان با ۱۲ اردیبهشت روز معلم و سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری می تواند زمان مناسبی باشد.