به گزارش پارس به نقل از مهر، علی اصغر جهانگیر، پیش از ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندانهای استان یزد اظهار داشت: اکنون ۵۴ درصد زندانیان اعتیاد به موادمخدر را زنان و ۳۴ درصد آنان را مردان تشکیل می‌ دهند.
 
وی همچنین عنوان کرد: نیمی از زندانیانی که اکنون در زندان ‌های کشور به سر می ‌برند، به دلیل جرائم مرتبط با موادمخدر در زندان هستند و متاسفانه بیش از ۶۵ درصد زندانیان نیز به مواد مخدر اعتیاد دارند.
 
جهانگیر تصریح کرد: این آمار نشان می دهد که اعتیاد، ارتباط مستقیمی در ارتکاب افراد به جرائم دیگر به ویژه سرقت دارد.
 
رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی کشور همچنین با اشاره به ارتباط مستقیم مهاجرت و حاشیه نشینی با آمار زندانیان اظهار داشت: متاسفانه اکنون ۷۵ درصد کسانی که در زندان‌ ها به سر می‌ برند، افرادی هستند که یا در مناطق حاشیه شهرها و یا در مناطق محروم روستایی زندگی می کنند.
 
وی با بیان اینکه حاشیه نشینی رهاورد توزیع ناعادلانه امکانات در مناطق مختلف کشور است، بیان کرد: ۹ میلیون از جمعیت حاشیه نشین شهرها از دوران طاغوت میراث مانده است.
 
جهانگیر با اشاره به ارتباط مستقیم حاشیه نشینی با افزایش میزان جرائم عنوان کرد: متاسفانه در اغلب مناطق حاشیه شهرها با مشکلات فرهنگی مواجه هستیم که این امر سبب افزایش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی شده است و فقر نیز یکی از دلایل بروز جرائم در این مناطق به شمار می رود.
 
وی با اشاره به اینکه مهاجرت در مجموع تبعات سنگینی متحمل مناطق مختلف کشور کرده است، عنوان کرد: مهاجرت اتباع بیگانه نیز از عواملی است که استانهای مختلف به ویژه یزد را دچار مشکل کرده و در افزایش آمار جرائم آن به شدت تاثیرگذار بوده و یزد را به رتبه نهم کشور رسانده است.
 
در این مراسم از تلاش‌ های سید حشمت ‌الله حیات ‌الغیب تجلیل و موسی احمدی به عنوان مدیرکل زندان ‌ها و اقدامات تامینی استان یزد منصوب شد.