به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمدمحتاری کارشناس مذهبی در گفتگویی با بیان این مطالب گفت: بی تردید یکی از گروه‌های نقش‌افرین در نهضت عاشورا زنان بودند و اگر اسلام با قیام امام حسین (ع) زنده است، سهم بزرگی از آن مربوط به رشادت و شجاعت زنانی همچون حضرت زینب سلام الله علیها، خواهر امام حسین (ع) و بانوانی نظیر ام الکلثوم، سکینه و رباب است که در کربلا نشان دادند تکلیف اجتماعی و دینی خاص مردان نیست و امام حسین (ع) هم با علم به شهادتشان برای ادامه قیام و تحقق اهداف خود و رسوا کردن حکومت فاسد بنی امیه و برای جلوگیری از انحرافات و تحریف حقیقت عاشورا، اهل بیت را همراه خود برد و در واقع تلاش های بانوان حسینی تکمیل کننده قیام امام حسین (ع) بود و اگر امام حسین (ع) بدن اهل بین خویش به کربلای رفت بی‌شک و تردید،‌اصل واقعه کربلا و هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا وارونه جلوه می‌یافت و چه بسا به فراموشی سپرده می‌شد.


وی در ادامه اظهار داشت: در جامعه کنونی و عصر حاضر که از زنان به عنوان بزرگترین ابزار کار، در تبلیغ فساد و ترویج بی‌یند و باری استفاده می‌شود.

زنان مسلمان و پاکدامن ایرانی در تبعیت از زنان اسوه عاشورایی موظفند نسبت به جدا کردن جریان حق از باطی در جامع و جهان حضور فعال داشته باشند و نشان دهند زن و بویژه زن مسلمان به دور از مسائل سیاسی و اقتصادی و نظامی نیست و از ارزش‌های گرانبهایی برخوردار است و نباید مورد آلت دست افراد هوس‌باز قرار گیرد.

زن ایرانی باید با صیانت از خون شهیدان کربلا و ایران اسلامی و با ایفای رسالت سنگین مادری در سنگر خانواده و حضور در عرصه‌های فرهنگی ،علمی، سیاسی را خون شهیدان و زنان عاشورایی را ادامه دهند.

وی گفت: زنان ایرانی می توانند با فراگیری درس‌هایی از مکتب زینب (س) و زنان عاشورایی، راه آن عزیزان را ادامه دهمد، درسهایی مانند عزت طلبی، شجاعت ، پاکدامنی و حجاب و بیداری در برابر  دشمنان اسلام و دفاع از مقام ولایت.

وی خاطرنشان کرد: زنان ایرانی موظفند در اصلی‌ترین هستند اجتماعی یعنی خانواده بستری مناسب برای رشد و بالندگی همسر و فرزندان خود فراهم کنند و با تببین آرمان های اسلامی به تربیت نسلی شهادت طلب کمک کنند.