پايگاه خبري تحليلي «پارس»- نتایج گزارشی جدید حاکی از آن است که بهره‌کشی جنسی از کودکان در منچستر بزرگ واقع در شمال غرب انگلیس به یک «هنجار اجتماعی» بدل شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بر اساس تحقیق مستقلی که تحت نظارت ان کافی، نماینده حزب کارگر از شهر استاک‌پورت در پارلمان انگلیس انجام شد، سوء استفاده جنسی از کودکان در برخی از خیابان‌ها و محله‌های منچستر بزرگ به امری «عادی» بدل شده است.

کافی گفت: «این معضل واقعی است و وجود دارد. شمار افرادی که به من گفته‌اند در برخی از محله‌ها بهره‌کشی جنسی از کودکان به یک هنجار اجتماعی جدید بدل شده مرا نگران کرده است.»

این گزارش ۱۴۸ صفحه‌ای همچنین افشا کرد بیش از ۶۰۰ کودکی که سال ۲۰۱۴ در این منطقه مفقود اعلام شدند، در خطر بهره‌کشی جنسی و یا آسیب‌های جدی قرار داشتند.

کافی تصریح کرد مقابله با بهره‌کشی جنسی از کودکان یکی از اولویت‌های اصلی دولت انگلیس است. نماینده حزب کارگر در پارلمان انگلیس همچنین اظهار داشت کنترل تصادفی منازل کودکان و ملزم نمودن افراد ۱۶ و ۱۷ ساله به ثبت‌نام در نهاد نظارت بر مدارس انگلیس موسوم به «افستد» می‌تواند در مقابله با این امر کارآمد باشد.

ترزا می، وزیر کشور انگلیس، یافته‌های این گزارش را درباره مقیاس سوء استفاده از کودکان «هشدار دهنده» توصیف کرد.

وی افزود: «این یک گزارش نگران‌کننده دیگر است که بر ناکامی غیرقابل قبول مقامات در محافظت از کودکان در سطح منطقه‌ای تاکید دارد.»

گفتنی است موارد مربوط به آزار کودکان و سوء استفاده جنسی از آنها در انگلیس افزایش یافته است.

پروفسور الکسیس جی در ماه اوت با انتشار گزارشی افشا کرد بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ دست کم از ۱۴۰۰ کودک در روترهام بهره‌کشی جنسی شده است.

این گزارش همچنین جزئیات تاسف‌باری را درباره تجاوز گروهی به کودکان، از جمله دخترانی که تنها ۱۱ سال داشتند، ارعاب و ضرب و شتم آنها افشا کرد.

به گفته پروفسور جی، سربازرس سابق امور اجتماعی، بسیاری از این کودکان به شهرهای دیگر انگلیس قاچاق شده‌اند.