به گزارش پارس به نقل از مهر، سیدحسن هفده تن از بازبینی آئین نامه های سازمان تامین اجتماعی برای تامین نظرات کارگران و کارفرمایان خبر داد.

معاون روابط کار وزارت کار اظهارداشت: پیش از این کارشناسان تامین اجتماعی که با دغدغه کارگران و کارفرمایان آشنا نبودند، این آئین نامه را بدون در نظرگرفتن وضعیت واقعی حاکم بر فضای کارگری و کارفرمایی تدوین کرده اند.

هفده تن تصریح کرد: برخلاف گذشته، در تدوین آئین نامه جدید این سازمان از نظرات نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید فضای مناسب 3 جانبه ای بین دولت، تشکل های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار ایجاد کرد.

این مقام مسئول در وزارت کار رفع دغدغه های کارگران را گامی برای ایجاد توسعه اقتصادی و رونق تولید دانست و افزود: تشکل های کارگری در نهادهای تصمیم ساز دولت حضور ضعیفی دارند که این مسئله منجر به ضعیف ماندن این قشر شده است.

هفده تن علت حضور نداشتن تشکل های کارگری در نهادهای تصمیم ساز کشور از جمله در مجلس شورای اسلامی را ناشی از قدرت نداشتن آنها دانست و بیان داشت: این در حالی است که مجموعه های کارگری سهم مهمی در ارزش افزوده اقتصاد کشور و جامعه بر عهده دارند.

وی به بالا بودن امنیت شغلی کارگران در ابتدای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: 90 درصد کارگران در آن زمان قرارداد دائمی داشتند در حالی که امروز 90 درصد کارگران قرارداد موقت کار دارند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه با تاکید بر اینکه اقتصاد کوچک رانتی بدون کارآفرینی کشور نیاز به اصلاح دارد گفت: در این نوع اقتصاد، عرضه بر تقاضای نیروی کار پیشی می گیرد که موجب تمایل کارفرمایان به عقد قراردادهای موقت کار می شود.

هفده تن تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود تا کارگران امروز به کارفرمایان فردا مبدل شوند. در حال حاضر، حدود 8 هزار و 700 تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور وجود دارد.