این خانواده استرالیایی در ساحل کرونویشن گردش می کردند که یک کوسه سفید بزرگ را مشاهده کردند که در آب های کم عمق جنب و جوشی غیر عادی داشت. کوسه 4 متری به طور عجیبی گاهی به ساحل نزدیک شده و بعد دوباره دور می شد . تا اینکه پس از مدتی به وسط اقیانوس بازگشته و ناپدید می شد.

این فیلم که 11 ژوئیه ( 20 تیر) از کوسه گرفته شد بلافاصله در شبکه های اجتماعی منتشر شد، بی آنکه مشخص کند چه بلایی سر کوسه آمده است. دو روز بعد لاشه کوسه در ساحل کشف شد. کوسه نه جراحاتی بر بدنش دیده می شد و نه علائمی از بیماری داشت.

کارشناس وزارت ماهیگیری استرالیا با دیدن این فیلم در شبکه های اجتماعی و فیلم جسد کوسه تصمیم گرفت در مورد مرگ عجیب این شکارچی دریا ها تحقیق کند. گروهی از دانشمندان به شهری در مجاورت جرالدتون رفته تا دلیل مرگ کوسه را کشف کنند. در این میان کاربران شبکه های اجتماعی فرضیه های متفاوتی را در مورد مرگ کوسه مطرح می کنند.

در نهایت مدت زیادی طول نمی کشد که دانشمندان راز مرگ را می یابند. دکتر روری مک اولی کارشناس ارشد این تحقیق در بیانیه ای اعلام کرد: این کوسه سفید نر هیچ نشانه ای از جراحت یا بیماری نداشت ، در عوض به نظر می رسید که یک شیر دریایی بزرگ استرالیایی در گلویش گیر کرده است. به همین دلیل ماهی بزرگ قبل از مرگ چنین رفتار عجیبی را از خود نشان می داد. شاید می خواست شیر دریایی را از گلویش بیرون بیاندازد یا شاید تلاش در قورت آن داشت. به همین دلیل دو روز قبل از مرگ در آب های کم عمق ساحل چنان جوش و خروش و تقلایی از خود نشان می داد.

دانشمندان عقیده دارند که شیر دریایی باعث ایجاد جراحاتی داخلی در بدن کوسه شده یا مانع از جریان در آب شش هایش شده است که در نهایت مرگ کوسه را در پی داشته است.

آخرین فرضیه این است که کوسه برای بالا آوردن لاشه شیر دریایی به کم عمق ترین قسمت ساحل نزدیک شده و پس از به گل نشستن نتوانسته دوباره به داخل آب برگردد و به به همین دلیل جان داده است.

به هر حال، آنچه که مسلم است این شکارچی بزرگ دریا ها در واقع قربانی شکمبارگی خود شده است.

این فیلم تماشایی و نادر حیات وحش را با هم ببینیم. 

حجم ویدیو: ۱۱.۷۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۷