به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر سید تقی نوربخش با اشاره به اینکه نظام ارجاع داخلی از سال آینده در سراسر کشور برای بیمه شدگان تحت پوشش سازمان اجرا می شود، گفت: با اجرای نظام ارجاع و قانون الزام سعی می کنیم اقداماتی در جهت افزایش کیفیت درمانی و ارائه خدمات مراکز درمانی به بیمه شدگان داشته باشیم به طوری که بازنشستگان در اولویت برنامه های ما قرار دارند.

وی تاکید کرد: در سال جاری یکی از مهمترین اقدامات ما به روز شدن مطالبات مراکز طرف قرارداد و همچنین داروخانه ها بود به طوری که توانستیم تا پایان سال مطالبات آنها را تا پایان دی ماه پرداخت کنیم که این موضوع در گذشته وجود نداشته است.

نوربخش در خصوص رضایتمندی مردم از مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی خبر داد و گفت: چنانچه مطالبات ما به روز باشد در این صورت این مراکز خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه می دهند و در نتیجه باعث می شوند رضایتمندی مردم نیز بیشتر شود بر همین اساس در حال حاضر این اتفاق رخ داده و میزان رضایتمندی در میان بیمه شدگان نسبت به قبل بیشتر شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص اقداماتی که در سال ۹۲ و طی مدت مدیریت وی در این سازمان انجام شده، تاکید کرد: تحت پوشش قرار دادن ۱۸۰ قلم داروی بیماری های صعب العلاج و همچنین کاهش فرانشیز داروهای سرطانی از ۳۰ به ۱۰ درصد و کاهش ۵۰ درصدی قیمت داروهای نازایی از جمله اقدامات مهمی بود که در سال ۹۲ انجام شد.

وی افزود: در بخش های درمان و بیمه ای نیز اقدامات خوبی انجام گرفت به طوری که پرداخت مطالبات و اجرای نظام ارجاع و برنامه ریزی برای اجرای نظام ارجاع از دیگر اقدامات ما بود و در نهایت افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از مواردی است که تاکنون رخ نداده و امسال برای اولین بار با این افزایش روبرو بوده ایم.

به گفته نوربخش از سوی دیگر افزایش ۵۰ درصدی حق خواروبار و مسکن مستمری بگیران نیز از دیگر اقدامات مهمی است که در سال جاری صورت گرفت.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی بیمه ۲۰۰ هزار کار ساختمانی را نیز از دیگر اقدامات این سازمان دانست و اظهار داشت: در سال ۹۲ با اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان توانستیم ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و به تعهد خود عمل کرده ایم.

وی در مورد تامین کسری ۵۳۰۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی گفت: با همکاری بخش کارگری، کارفرمایی و همچنین تلاش همکاران ما در بخش بیمه ای توانستیم علیرغم رشد منفی اقتصادی کسری خود را تا حدودی جبران و وصولی ها را محقق کنیم.