به گزارش پارس به نقل از مهر، اگرچه ستاد تسهیلات سفرهای کشور تا سال گذشته مصوبه ای از هیئت دولت نداشت ولی امسال معاون جدید گردشگری این مصوبه را از دولت گرفت و نام آن را به ستاد هماهنگی خدمات سفر تغییر داد. سال گذشته ستاد تسهیلات سفر برای نوروز ۹۲ بخش نامه ای صادر و اعلام کرد: پیرو توافق به عمل آمده با اتحادیه هتلداران و انجمن هتلداران استانها، تمامی مراکز اقامتی اعم از هتلها، هتل آپارتمانها و مهمان پذیرها موظفند در تعطیلات نوروز ۹۲ به منظور رفاه حال مسافرین نوروزی، هیچگونه افزایش قیمتی نداشته باشند.

همچنین این ستاد اعلام کرد که هتلهای کشور می بایست ۱۰ درصد تخفیف در نرخ هتل به مسافران نوروزی ارائه کنند. اما قرار نیست امسال مراکز اقامتی و پذیرایی تخفیف داشته باشند چرا که تا کنون ابلاغیه ای از سوی این ستاد به مراکز اقامتی ارسال نشده است اما در این میان تنها ۶ استان کشور به صورت داوطلبانه اعلام کرده اند که چون گردشگر کمتری نسبت به شهرهای دیگر دارند، تخفیف های ۱۰ تا ۴۰ درصدی ارائه می کنند مانند استانهای تهران، آذربایجان شرقی، زنجان، کرمان، البرز و استان مرکزی.

در این باره، رجبعلی خسروآبادی دبیر اتحادیه هتل و هتل آپارتمانهای تهران به خبرنگار مهر گفت: تخفیف چهل درصدی هتلهای تهران همیشه بوده و هست امسال نیز مانند سالهای گذشته این تخفیف را ارائه می کنیم.

رئیس جامعه هتلداران کشور نیز به خبرنگار مهر گفت: مبدا سفرهای نوروزی تنها تهران نیست برخی از مسافران که از شهرهای شمال کشور به جنوب می روند باید از تهران عبور کنند و یا بر عکس، بنابراین می توانند در شهرهایی مثل تهران، البرز و استان مرکزی اقامت و از تخفیف مراکز اقامتی این شهرها استفاده کنند. اما همه هتلها تخفیف نوروزی ندارند مگر آنکه خودشان بخواهند.

ستاد هماهنگی خدمات سفر ارائه تسهیلات اقامتی را ساماندهی مراکزی ویژه برای چادر زدن مسافران اعلام کرده است در اطاعیه این ستاد آمده" هموطنان و مسافران نوروزی می توانند ضمن استفاده از همه مراکز اقامتی و واحدهای پذیرایی در اماکن ویژه ساماندهی چادرهای مسافرتی هر یک از استانها اسکان یابند تا علاوه بر برخورداری از امنیت و تامین نیاز عمومی، ایام فرحبخشی را به همراه خانواده در نخستین روزهای سال جدید تجربه کنند. "

همچنین معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی از هتلداران خواسته است که هیچ گونه افزایش نرخی نداشته باشند. با این حال به نظر می رسد با توجه به اینکه هنوز تسهیلات ویژه ای برای مسافرت های نوروز ۹۳ گرفته نشده است چرا که از یک سو قرار نیست هتلداران مقداری از سود حاصل از سفرهای انبوه نوروزی بگذرند و از سوی دیگر هنوز تکلیفی برای بنزین سفر نوروزی مشخص نشده است تا آن را یکی از دستاوردهای ستاد هماهنگی خدمات سفر نامید.