به گزارش پارس به نقل از فارس، فرح لطفی کاشانی در نشست خبری مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سبک زندگی که مجموعه ای از رفتارها و اندیشه هاست بر سلامت افراد بسیار مؤثر است و می تواند در پیشگیری و مقابله با سرطان به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: علاوه بر رفتار، افکار و اندیشه ها نیز تأثیرات مؤثری بر سرطان داشته اند به طوری که تأثیر مسائل روانشناختی در کاهش ایمنی بدن مؤثر شناخته شد هر چه قدرت سیستم ایمنی بدن کاهش یابد مقاومت در مقابله با بیماری ها نیز پایین می آید.

لطفی تصریح کرد: طبق مطالعات انجام شده سبک زندگی و تغییر افکار می تواند در مقابله افراد با سرطان بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: در رابطه با مداخلات روانپزشکی و اثرات آن بر بیماری دو تحقیق در کشور انجام شده که تفاوت های معناداری را ایجاد کرده است در یک پژوهش تأثیر معنویت درمانی در ترشح هورمون مقابله با مشکلات در خون بیماران دیده شده و تحقیق دیگر در زمینه مداخلات روانشناختی است که باعث تغییر ژنتیکی شده و در درمان بیماران سرطانی و مزمن باید به الزام تبدیل شود.

روانشناس حوزه سرطان همچنین از کشف ژن جدیدی خبر داد و گفت: این ژن که سال آینده معرفی می شود در زمینه تغییر رفتار، تغییر ذهن و توکل کردن به خدا بوده که افراد را از نظر فیزیکی نسبت به بیماری مقاوم می کند.