به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این باره گفت: در ساعت ۵: ۲۷ صبح امروز وقوع یک مورد حادثه حریق در کارگاه مبل سازی به آدرس خیابان هنگام، ۳۵ متری استقلال به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

وی با اشاره به اعزام آتش نشانان به محل حادثه که یک ساختمان دو طبقه مسکونی با یک زیرزمین که به کارگاه مبل سازی تغییر کاربری داده بود، گفت: حریق در قسمت انبار این زیرزمین که حدود ۱۱۰ متر مساحت داشت، رخ داده و در حال سرایت به طبقات فوقانی بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به دودگرفتگی طبقات فوقانی این ساختمان، افزود: آتش نشانان با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات نجات و اطفای حریق را آغاز کرده و یک گروه از آتش نشانان، زن و شوهری را که در طبقه بالا در میان دود محبوس شده بودند را به فضای باز منتقل کردند.

ملکی با بیان اینکه گروهی از آتش نشانان شعله های آتش در این کارگاه مبل سازی را به طور کامل مهار و اطفا کردند، گفت: آتش نشانان با تجهیزات مخصوص اقدام به تخلیه دود از این ساختمان کرده و پس از ایمن سازی محل، در ساعت ۶: ۱۵ به عملیات خود خاتمه دادند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است، گفت: در ساختمان های دارای کاربری های مسکونی به هیچ عنوان نباید در برخی از طبقات تغییر کاربری ایجاد کرد و در صورتی که چنین موضوعی نیز وجود دارد، باید حتما توجه داشت که در این اماکن نباید از مواد قابل اشتعال استفاده کرد.