به گزارش پارس به نقل از ایرنا، محمد رضا صادق مشاور رسانه ای رییس جمهوری در این مراسم که با حضور جامعه علمی کشور، دانشگاهیان، اساتید دانشگاه و فرهیختگان علمی، اصحاب رسانه و دانشجویان رشته ارتباطات و خبرنگاری برگزار شد، پیام تسلیت دکترحسن روحانی رییس جمهوری به مناسبت درگذشت معتمد نژاد را قرائت کرد.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این مراسم با ابراز تأسف از درگذشت کاظم معتمد نژاد اظهار داشت: یاد و خاطره پدر علم ارتباطات باید همواره در دل و ذهن همه اندیشمندان، هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه زنده نگه داشته شود.

وی افزود: استاد معتمد نژاد تحولات بنیادین در علوم ارتباطات کشور ایجاد کرد و با تألیف کتابهای مختلف در حوزه روزنامه نگاری حرفه ای و خبرنگاری نقش بسزایی در توسعه علوم ارتباطات و روزنامه نگاری در کشور ایفا کرد.

وی با بیان اینکه استاد معتمدنژاد از نظر آموزش و پژوهش در ارتباطات و تأسیس انجمن های مدنی این حوزه، اقدامات متعددی انجام داده است خاطرنشان کرد: تجربه، دانش و فروتنی مرحوم معتمد نژاد درس بزرگی برای همه اندیشمندان، استادان و نویسندگان و اصحاب رسانه است.

سلیمی با اشاره به اینکه معتمد نژاد به خوبی در حوزه ارتباطات و روزنامه نگاری توانست اقدامات اساسی انجام دهد اظهار داشت: تأسیس انجمن های مدنی ارتباطات از نمونه فعالیت های ارزشمند پدر علوم ارتباطات است.

وی گفت: مرحوم معتمدنژاد هم در راه اندازی این انجمن ها شرکت می کرد و هم در تدوین مقررات، اساسنامه ها و نظام نامه های حقوقی برای انجمن های مدنی بسیار فعال بود و از همین نظر، اقدامات او قابل تقدیر است.

در این مراسم شماری از مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس، هنرمندان، نویسندگان، خبرنگاران و اساتید دانشگاه های خبر و علامه طباطبایی حضور داشتند.

همچنین احمد مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران باتسلیت و ابراز تأسف از درگذشت معتمدنژاد اظهار داشت: درگذشت پدر علم ارتباطات ایران را به خانواده مرحوم معتمدنژاد و اهالی رسانه و روابط عمومی ها تسلیت می گویم.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم معتمد نژاد بنیانگذار بسیاری از عرصه های نوین دانش ارتباطات و صاحب آثار ارزشمندی بود که همچنان در مراکز آموزشی و پژوهشی مورد استناد و استفاده دانشجویان و پژوهندگان است.

مرحوم کاظم معتمد نژاد پس سال ها تلاش صادقانه در عرصه رسانه ای و علوم ارتباطات کشور، امروز (شنبه) در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.