به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر مسعود پزشکیان در برنامه نبض که اختصاص داشت به بررسی بودجه سلامت، از نحوه توزیع اعتبارات در حوزه سلامت انتقاد کرد و گفت: ما بایستی با همین منابع مالی که در بخش بهداشت و درمان داریم، به افرادی خدمات بدهیم که در معرض خطر هستند و سرپناهی ندارند.

وی با بیان این مطلب که همین مقدار اندک اعتبارات حوزه سلامت نیز به درستی توزیع نمی شود، افزود: همین پول کم هم بیشتر پولدارها استفاده می کنند و این بی عدالتی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بر اساس قانون، همه مردم بایستی بیمه می شدند و اولویت در انجام این کار با مناطق محروم و حاشیه نشین است.

پزشکیان با عنوان این مطلب که باید پول را به سلامت مردم بدهیم، گفت: وقتی پول پزشکان خانواده را ۶ ماه نمی دهند، چگونه می توان انتظار داشت که سلامت مردم تامین شود.

وی با اشاره به کمبود بودجه بخش سلامت کشور، افزود: اگر قانون اجرا شود و سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها درست توزیع شود، با همین پول هم می توان سلامت مردم را تامین کرد.

وزیر اسبق بهداشت به وضعیت شاخصهای سلامت در کشورهایی که سرانه درمان آنها کمتر از آمریکا است، اشاره کرد و گفت: سرانه درمان در کوبا کمتر از ۸۰۰ دلار است و این سرانه در آمریکا ۸ هزار دلار و در اروپا بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است. اما شاخصهای سلامت در کوبا بالاتر از آمریکاست، چون اعتبارات به درستی توزیع می شود.

پزشکیان با بیان این مطلب که سیاستمدران سلامت را یک اصل ندیده اند، افزود: درد محرومین را بالانشینان نمی کشند و نسخ درمانی ما نمی تواند مشکل آنها را حل کند.