به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی های موجود در برخی استان های کشور، گفت: به دلیل عدم اقدام جدی از سوی مسئولین و انجام برنامه های مقطعی در ارتباط با حل معزل آلودگی هوا ما امروز شامل وضعیت موجود در پایتخت و برخی استان های جنوبی کشورمان هستیم و لازم است تا مسئولین اقدامات جدی و زیرساختی را در این ارتباط در دستور کار خود داشته باشند.

وی افزود: آلودگی ناشی از ریزگردها در استان خوزستان که از کشورهای عربستان و عراق وارد کشور ما می شود در واقع به دلیل اقداماتی است که کشور عربستان از سر عناد صورت داده و در کشور عراق به دلیل وجود اشغالگران پیشگیر ی های لازم صورت نمی گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما نیز به دلیل مدیریت ضعیف و ناتوانی در این امر و یا ندانم کاری و بی تفاوتی مسئولان در ارتباط با محیط زیست و آلودگی هوا سبب شد تا ما امروز شاهد آلودگی هوا با این گستره در کشورمان باشیم.

انصاری خاطرنشان کرد: امروز اگر در تهران آلودگی هوا از حدی بالاتر رود مدارس تعطیل می شود و افراد سالمند از خروج از خانه منع می شوند اما در استان خوزستان وقتی آلودگی هوا بالا می رود هیچ گاه شاهد تعطیلی ادارات و مدارس نیستیم و مگر اینکه فردی در کنار خیابان بیفتد که فکری برای آن منطقه بشود.

وی با بیان اینکه دولت باید درباره سلامت مردم اقدامات لازم را اعمال کند، گفت: سلامت مردم مصداق حقوق شهروندی است و دولتی ها باید همانطور که حامی حقوق شهروندی هستند، از سلامت مردم حراست کنند.