به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در سال های اخیر استفاده از نماد روبان سفید در مخالفت با خشونت علیه زنان، حفظ امنیت مادران و دیگر موضوعات مرتبط با زنان کاربرد بیشتری پیدا کرده است.

تاریخچه نماد روبان سفید به دسامبر سال ۱۹۸۹ میلادی برمی گردد که در دانشگاه پلی تکنیک « اکول» در کانادا ۱۴ زن به دست یک مرد به قتل رسیدند. پس از این حادثه، جنبشی از سوی مردان این کشور تشکیل شد که با الصاق روبان های سفید به لباس خود مخالفتشان را با هر نوع خشونتی علیه زنان ابراز داشتند.

در سال ۱۹۹۱ میلادی نیز در ارتباط با این حرکت، گروه روبان سفید تشکیل و به یکی از بزرگترین کمپین های مردان در زمینه مخالفت با خشونت علیه زنان در جهان تبدیل شد و اکنون این حرکت به بیش از ۵۷ کشور جهان گسترش یافته است.

به نقل از سایت اینترنتی سازمان روبان سفید در استرالیا، یکی از اصول اساسی این گروه اهمیت اعتراض مردان و پسران در مخالفت با تمامی انواع خشونت علیه زنان است.

در عین حال از نماد روبان سفید در موارد دیگری چون حمایت از حقوق برابر برای زنان، نماد صلح و اطلاع رسانی درباره پیشگیری از بارداری در نوجوانی و اعتراض به هرزه نگاری از کودکان استفاده می شود.