به گزارش پارس به نقل از اقتصاد پرس، در آستانه عرضه بزرگترین شرکت دولتی توسط خصوصی سازی، تناقض گویی برخی مقام های مسئول در مجموعه  دولت، وزارت نفت و سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس باعث می شود تا اهالی بازار سهام درباره سرنوشت این عرضه دوباره ابراز نگرانی کنند.

در حالی که معاون سازمان خصوصی سازی اطلاعات هلدینگ خلیج فارس را برای عرضه کامل اعلام می کند، رییس امور مجامع شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید دارد این شرکت برای عرضه سهام در بازار سرمایه شفافیت های لازم را ندارد. همه اینها در کنار خبر دیگری که درباره توقف واگذاری شرکتهای پتروشیمی به بخش خصوصی در برخی رسانه ها منتشر شده است، ابهامات پیرامون این عرضه را چند برابر می کند.

مرتضی رحیمیان – رییس امور مجامع شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره خبر توقف خصوصی سازی در پتروشیمی ها با اشاره به اینکه وی نیز این خبر را از رسانه ها شنیده است نه از منابع رسمی، معتقد است در صورت درست بودن این خبر  مجموعه نفت از آن استقبال خواهد کرد چراکه برای خصوصی سازی هلدینگ خلیج فارس صورت های مالی و حساب های این شرکت را شفاف نمی داند. وی معتقد است  ابتدا باید همه چیز شفاف باشد تا عرضه انجام شود ولی سازمان خصوصی سازی نسبت به عرضه آن اصرار دارد.

رحیمیان در مورد خبر توقف واگذاری پتروشیمی ها به بخش خصوصی و اثر این تصمیم بر روی واگذاری هلدینگ خلیج فارس می گوید: این مسئله را در حد یک خبر شنیده ام و تنها می دانم که عرضه هلیدنگ خلیج فارس سه شنبه هفته آینده قرار است انجام شود.

رئیس امور مجامع و سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به این سؤال اگر این خبر درست باشد عرضه هلیدنگ خلیج فارس چه وضعیتی پیدا می کند، گفت: اگر این چنین باشد از آن استقبال می کنیم زیرا معتقدیم صورت های مالی و حساب های شرکت شفافیت کامل را ندارد و ابتدا باید همه چیز شفاف باشد تا عرضه انجام شود ولی سازمان خصوصی سازی نسبت به عرضه آن اصرار دارد.

این در حالی است که رییس اداره نظارت بر بورس و بازار سازمان بورس نیز این موضوع  را در حد یک خبرغیر رسمی دانسته و می گوید: خبر رسمی در این خصوص به ما نرسیده تا تصمیم جدیدی برای هلدینگ خلیج فارس بگیریم یا خصوصی سازی آنرا متوقف کنیم.

خواجه نصیر با اشاره به تکمیل شدن اطلاعات این شرکت تاکید میکند این عرضه سه شنبه هفته آینده انجام خواهد شد.