به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت های محمد علیپور مبنی بر احتمال بخشش کسر امتیاز تیم های لیگ برتری، گفت: دخالت دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای به کار کمیته استیناف غیر قانونی و مردود است.
**بخشش کسر امتیازها در حیطه وظایف کمیته استیناف است
 
صالحی در ادامه گفت: در ماده ۲۹ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال آمده که عفو و بخشش محکوم علیه، با مرجعی است که حکم قطعی را صادر کرده است و این مرجع می تواند کمیته انضباطی باشد یا کمیته استیناف. زمانی که حکم از سوی یکی از این دو مرجع صادر می شود تشخیص این که شخص یا مجموعه قابلیت بخشش را دارند یا خیر بر عهده همان مرجع است.
 
**وظایف دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای مشخص است
 
او افزود: حجت الاسلام علیپور دبیر ستاد یا هیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای است. وظایف دبیر کاملا مشخص است. او باید امور اداری ستاد را انجام دهد و سخنگوی ستاد باشد، پس دخالت او در امور دیگر کمیته ها که صلاحیت و وظایف مشخص دارند از نظر قانونی مردود و غیر موجه است.
 
**حکم کسر امتیاز را ستاد رسیدگی به تخلفات صادر نکرده که ببخشد
 
رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال همچنین گفت: حکم کسر امتیازها از سوی ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای صادر نشده که این ستاد آن را ببخشد. توصیه ما به افرادی که از هر حیث مشغول انجام وظیفه هستند این است که در امور سایر کمیته ها به ویژه کمیته های انضباطی و استیناف دخالت نکنند و در حدود وظایف خود گام بردارند.
 
**آیا امکان بخشش کسر امتیازها وجود دارد؟ بله!
 
صالحی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا واقعا امکان بخشش کسر امتیازها وجود دارد یا خیر؟ گفت: طبق ماده ۲۹ آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال حکم عفو و بخشش زمانی صادر می شود که درخواست آن از جانب محکوم علیه واصل شده باشد. در آن صورت مرجع صادرکننده حکم قطعی، جوانب کار را بررسی می کند و در صورت دارا بودن شایستگی، بخشش صورت می گیرد.
 
وی در توضیح عوامل موثر در بخشش گفت: اولین عامل تنبه است و دومین آن رفتاری است که نشانگر تنبه و پشیمانی باشد. بنابراین طبق گفته علیپور می شود کسر امتیازها را بخشید اما مرجع این کار فقط کمیته استیناف است.
 
**هیچ باشگاهی در خواست عفو نداده است
 
صالحی در پایان گفت: هنوز هیچ کدام از باشگاه هایی که از آن ها امتیاز کسر شده درخواست بخشش نکرده اند. این درخواست زمان خاصی ندارد و هر زمان به کمیته استیناف داخل شود قابل بررسی است.