مرحله دوم رقابت های جهانی گزینشی المپیک، از صبح امروز (جمعه) در تمامی اوزان کشتی فرنگی در شهر استانبول ترکیه در حال برگزاری است. 
بر همین اساس حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی و دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک برای کسب سهمیه باقی مانده پس از ناکامی در دو رقابت گزینشی قزاقستان و مغولستان این بار در آخرین فرصت و در رقابت های گزینشی ترکیه در وزن 59 کیلوگرم که 24 کشتی گیر وزن کشی کردند پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر ایوان لیزاتوویچ از کرواسی راشکست داد و راهی دور بعد شد.وی در دور سوم با اریک ویسز از آلمان مبارزه می کند .
از حوادث مهم این مسابقات نیز می توان به شکست رومن آمویان دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک مقابل رحمان بلیچی از ترکیه اشاره کرد. به این ترتیب آمویان با حذف از این رقابت‌ها نمی‌تواند در المپیک ریو شرکت کند.
همچنین آنگلوف بلغارستانی دارنده مدال طلای جهان که در مسابقات گزینشی مغولستان سوریان را شکست داده بود نیز برابر حریف سوئدی شکست خورد تا او نیز المپیک ریو را از دست بدهد.

پیتر مودوس دیگر فرنگی‌کار سرشناس وزن 59 کیلوگرم نیز برابر تیکه از آمریکا باخت تا مجارستان نیز سهمیه این وزن در المپیک را نداشته باشد.