به گزارش پارس به نقل از جام جم آنلاین به نقل از شبکه سی ان ان، فیصل القاسم در توییتر خود درباره بیانیه اخیر ایران و 6 قدرت جهانی با محوریت برنامه هسته ای ایران با تیتر «خطاب به کسانی که از توافق ایران و آمریکا ترسیده اند» در عین تکرار اتهام و ادعای تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای استدلالی شنیدنی مطرح کرد و چنین نوشت: کمی فکر کنید. کدام گزینه بهتر است؟ اینکه ایران به سلاح هسته ای دست یابد و شما زیر یوغ ترس یا رحم ایران در آینده قرار گیرید یا دست برداشتن از چنین طرحی با دادن امتیازهای اقتصادی، سیاسی و راهبردی به ایران؟

القاسم می افزاید: اگر از دستاوردهای ایران در نتیجه چنین توافقی می ترسید مشکل خودتان است زیرا شما عمرتان را در اعتماد به آمریکا هدر دادید و هیچ چیز برای آینده کشور و ملت هایتان نساختید در حالی که ایران به خودش متکی است و آنچه کاشت را درو کرد.

مجری الجزیره افزود: فراموش نکنید که غرب به پاکستان که همپیمان اعراب است اجازه داد که سلاح هسته ای داشته باشد اما مانع ایران شد.

فیصل القاسم افزود: برخی از اعراب گمان می کنند که زن دائمی آمریکا هستند در حالی که نمی دانند فریب آمریکا را خورده اند. در سیاست همپیمانی ها بر اساس اخلاقیات و ارزش ها نیست بلکه بر اساس منافع است.

فیصل القاسم پیش از این هم اظهاراتی جنجالی را در انتقاد از رویکرد سران عرب و سیاست های اشتباه آنان بیان کرده بود.

وی در مقاله ای نوشت : برخی از کشورهای عربی کاری ندارند به غیر از اینکه از افزایش نفوذ ایران در منطقه به ویژه پس از نزدیکی بین این کشور و آمریکا پس از توافق هسته ای شکایت کنند.

فیصل القاسم خطاب به کشورهای عربی نوشت :ایران را مورد سرزنش قرار ندهید ، ایران دارای طرحی بوده که بر اساس استراتژی قدرتمندی پایه ریزی شده و در رابطه با ساخت تسلیحات به غرب و یا شرق وابسته نشد و به وسیله نخبگان خود به ساخت آن پرداخت و این چیزی نیست که محکوم شود بلکه شایسته احترام است حتی اگر برخی ها با این کشور اختلاف سیاسی داشته باشند.

القاسم تفاوت بین کشورهای عربی و ایران را اینگونه توصیف کرد که اولی (اعراب) مانند شخصی است که خانه ای را اجاره کرده و به صاحب خانه (آمریکا) طی سالیان سال پول پرداخت می کند و اموالش را از دست می دهد اما دومی (ایران) مانند شخصی است که وام گرفته و با آن، خانه ای را خریداری کرده و پس از چند سال صاحب خانه می شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و مجری مشهور شبکه الجزیره در پایان مقاله خود نوشت : ایرانی ها اورانیوم غنی سازی می کنند،عرب ها قلیان عسلی!