دیدار دوجانبه علی اصغر فانی  وزیر آموزش و پرورش ایران و محمداقبال عمر الصیدلی وزیر تربیت در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز برگزار شد.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهرماه برگزار می‌شود
فانی  در حاشیه مراسم دیدار 2 جانبه با وزیر تربیت عراق در جمع خبرنگاران از احتمال برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مهر ماه خبر داد.
وی عنوان کرد:‌ زمان دقیق این آزمون و همچنین مسئولیت اصلی برگزاری آن به عهده سازمان سنجش بوده و بر اساس مذاکراتی که انجام شده سعی بر این است تا مهر ماه فرآیند برگزاری آزمون تکمیل شود.
فانی با اشاره به اینکه مذاکراتی برای برگزاری آزمون استخدامی با مدیر کل امور اداری و استخدامی کشور صورت گرفته، اظهار کرد:‌ نتایج این گفت‌وگوها حاکی از آمادگی آموزش و پرورش در اجرای آزمون است اما تاریخ دقیق آن توسط سازمان سنجش که متولی اصلی این آزمون است اعلام می‌شود.
در این مراسم فانی با بیان اینکه کشور ایران و عراق در زمینه تمدن و فرهنگ به هم نزدیکند؛ گفت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید همکاری و مشارکت‌ با کشورهای همسایه است که در این راستا از لحاظ آموزشی آمادگی مشارکت با عراق را داریم.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش ایران به مباحث مختلفی از جمله تحول مبتنی بر نظام آموزشی ایرانی و اسلامی توجه شده است. علاوه بر آن به تقویت نیروی انسانی و ساماندهی‌ آن پرداختیم.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در سال‌های گذشته در شهر‌های مختلف عراق نظیر کربلا، نجف، بصره، اربیل‌ و بغداد مدارسی‌ برای ایرانیان حاضر در این کشور راه‌اندازی کردیم.
وی ادامه داد: اکنون خواهان احداث مدارسی‌ برای ایرانیان مقیم عراق هستیم و در حال حاضر بیش از هشت هزار و 500 ایرانی در عراق مشغول به تحصیل هستند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مردم ایران و عراق ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند؛ گفت: پیشنهاد تأسیس مدارس بین‌المللی و مشترک بین ایران و عراق می‌دهیم.