به گزارش پارس به نقل از فارس، مجید قدمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در نشست خبری که به منظور تبیین « برنامه های هفته پژوهش در آموزش و پرورش» در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار داشت: هفته پژوهش از ۲۵ آذر آغاز می شود شعار این هفته در آموزش و پرورش « پژوهش مبنای تصمیم گیری در آموزش و پرورش است» نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: از ۶ ماه گذشته، مقدمات کار برای هفته پژوهش آغاز شد و روز سه شنبه هفته آینده شانزدهمین دوره معرفی و تقدیر از معلمان، مدیران، دانش آموزان، دانشجویان پژوهشگر و طرح های پژوهشی برگزیده برگزار می شود.

قدمی با بیان اینکه در این مراسم از برترین ها تجلیل می شود، گفت: در بحث اقدام پژوهی بیش از ۷۰ هزار فعالیت به دست ما رسیده است که ۳۲ معلم مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: انتخاب پژوهشگر برتر بر اساس دستورالعمل وزارت علوم انجام شده است و ۲ پژوهشگر برتر برای وزارت علوم معرفی شده و ۳ نفر نیز در مراسم آموزش و پرورش تجلیل می شوند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیر پژوهشی برتر انتخاب می شود، گفت: یک مدیر برتر به وزارت علوم معرفی شده و ۳ نفر نیز در مراسم هفته پژوهش آموزش و پرورش تجلیل می شوند.

وی ادامه داد: در بحث معرفی طرح های پژوهشی برتر، ۳ طرح مورد تقدیر قرار می گیرد ضمن اینکه در بخش حمایت از پایان نامه ها، یک نفر در سطح فوق لیسانس و یک نفر در سطح دکترا تجلیل می شوند.

* تجلیل از دانش آموزان پژوهنده

قدمی به معرفی دانش آموزان پژوهنده برتر اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب دانش آموزان پژوهنده برتر به معاونت آموزش متوسطه واگذار شده است که ۷ دانش آموز شامل ۳ دانش آموز در دوره متوسطه اول و ۴ دانش آموز در دوره متوسطه دوم تجلیل می شوند.

وی افزود: در بخش دانشجومعلمان از بین دانشجویان پژوهنده دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان، ۷ نفر تجلیل می شوند و ۴ مدیر برتر پژوهشسراهای آموزش و پرورش نیز مورد تجلیل قرار می گیرند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: استان هایی که در حوزه پژوهش، اقدام نوآورانه انجام داده اند، تجلیل می شوند؛ نمایشگاهی نیز با همکاری روابط عمومی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.