پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- محمد محمدی سدهی- پرسپولیس در هفته چهارم لیگ برتر آن هم در یک بازی خانگی ناکام ماند. شاگردان برانکو که از لحاظ ارائه فوتبال زیبا و خلق موقعیت، حتی منتقدان را هم با خود همراه و به تحسین واداشتهاند اما دست خالی از زمین خارج شدند. با وجود  این نتیجه و ناکامی قرمزها به نظر میرسد حتی فرهنگ هواداری هم دستخوش تغییر شده است. در سالهای گذشته هوادار صبر و تحمل کوتاهی داشت و با ناکامی در همان هفتههای ابتدایی سراغ شعار «حیا کن رها کن» میرفت. اما این بار صدای اعتراضی از سکوها که معطوف به کادر فنی و در رأس آن برانکو (که لقب پروفسور را یدک میکشد) باشد، نشد. کاملاً مشخص است که نحوه بازی تیم و رویه رو به رشدی که از هفته نخست داشته، هواداران را امیدوار و راضی نگه داشته است. مسألهای که اکثر پیشکسوتان سرخ هم به آن اذعان دارند. با این حال از هفته پیش زمزمههایی مبنی بر تغییر برانکو به گوش میرسید. موضوعی که هیأت مدیره پرسپولیس توجهی به آن ندارند و در شرایط فعلی حمایت قاطع از برانکو را در دستور کار دارند. در واقع دکترین هیأت مدیره پرسپولیس، حمایت از پروفسور است که تیمی جوان و بانشاط را راهی مسابقات کرده است

عضو هیأت رئیسه باشگاه پرسپولیس درخصوص دیدار برابر ذوب آهن میگوید: «از تماشای بازی پرسپولیس لذت بردم. در این دیدار بازیکنان با دوندگی بالا و خلاقیتهای فردی بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند اما در نتیجهگیری با بدشانسی روبهرو شدیم.» 

محمدرضا زادمهر درخصوص قضاوت فغانی میافزاید: «عملکرد داوری قابل نقد است. اما در کل هواداران از ما خواستند تا واکنشی نسبت به وضعیت قضاوت داوران داشته باشیم و به این دلیل هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس درخصوص داوریها بیانیهای صادر کرد و امیدواریم که دپارتمان داوری با دقت بیشتری داوران را انتخاب کند. هواداران، بازیکنان، کادر فنی و مدیریت باشگاه نگاه یکسانی نسبت به عملکرد تیم ندارند و صبر هیچ کدام از اینها نسبت به نتیجهگیری تیم یکسان نیست.» 

وی ادامه میدهد: «پرسپولیس تحت فشار سوتهای داوری قرار میگیرد که البته این اشتباهات از سوی داوران ناخواسته است. تیم ما در 4 دیدار گذشته بازی خوبی از نظر موقعیتسازی و سرعت بازی از خود به نمایش گذاشت که این موضوع عملکرد مثبت برانکو را نشان میدهد. حیف است این بازیها با اشتباهات داوری خراب شود.» 

عضو هیأت مدیره باشگاه درخصوص واکنش اعضای هیأت مدیره نسبت به عملکرد تیم و کادر فنی میگوید: «مجموعه مدیریتی پرسپولیس صد درصد از برانکو حمایت میکند، او نمیتواند با اشتباهات داوری بجنگد. درست است که ما در 3 بازی گذشته نتیجه را واگذار کردیم اما عملکرد و تلاش بازیکنان و کادر فنی قابل قدردانی است. باید بدانیم که برد و باخت جزئی از زیباییهای فوتبال است و بالاخره روزی نوار بدبیاریهای پرسپولیس پاره خواهد شد. پرسپولیس تیم جوانی است و به دلیل ناکامی در سه بازی گذشته، بازیکنان تیم دچار استرس شدهاند.»

 همچنین رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس درخصوص وضعیت تیم پرسپولیس و حمایت از کادر فنی تیم میگوید: «قطعاً حمایتهای اعضای هیأت مدیره از برانکو ادامه خواهد داشت. بازیکنان جوانی در تیم حضور دارند و علاوه بر این کادر فنی تیم و شخص برانکو تلاش بسیاری برای احیای تیم انجام میدهد.»

جعفر کاشانی ادامه میدهد: «تیم برانکو در بازی با ذوب آهن عملکرد فوقالعادهای داشت و از نظر تیمی به یک انسجام خوبی رسیده است و از بعد فنی عملکرد کادر فنی و بازیکنان بسیار خوب بود. در این شرایط نه تنها تغییر کادر فنی منطقی نیست بلکه حمایتها از این کادر بیشتر خواهد بود.» او بیان میکند: «پرسپولیس در مقابل ذوب آهن و 3 بازی گذشته عملکرد خوبی داشت. اصلیترین ضربه در بازی با ذوب آهن به تیم وارد شد و نمیدانم چرا فغانی آن پنالتی را به سود ذوب آهن اعلام کرد!» 

رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه میدهد: «از تمامی خانواده پرسپولیس درخواست داریم که از تیم حمایت کنند هر چند این حمایتها بسیار کم است. پرسپولیس از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد و مشکلات تیم در بازیهای گذشته فردی بود و آخرین موضوع هم فرصتهای مناسب و تک به تکی بود که بازیکنان ما در بازی مقابل ذوب آهن از دست دادند و در این خصوص هم برانکو نمیتواند جای بازیکن وارد زمین شود و گل بزند.»