رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به موضوعات اقتصادی که مجلس دوازدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهد، گفت: تقویت اقتصاد و معیشت مردم باید اولویت مجلس دوازدهم و دولت فعلی باشد. البته باید در این راستا برای بخش خصوصی امنیت لازم را ایجاد کرد تا حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی شوند ،تا در این شرایط شاهد رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم باشیم.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی در تمامی حوزه‌ها همچون بنزین، گاز، برق و آب بسیار بالا است، افزود: باتوجه مصرف بالا در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تولید انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. البته در برنامه هفتم توسعه حکمی مبنی بر اعمال بهینه‌سازی مصرف سوخت توسط دولت آورده شد، بنابراین بنظرم دولت باید راهکاری برای بنزین پیدا کند. درواقع از طرفی به افرادی که از بنزین استفاده نمی کنند یارانه دهد و ازسوی دیگر یارانه انرژی طبقات بالای اقتصادی را قطع کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس با ابراز نگرانی از عقب‌ماندگی کشور در بخش بهره‌برداری از معادن ادامه داد: دولت باید بتواند بخش خصوصی را وارد کار کرده و منابع موجود را به ارزش‌افزوده تبدیل کند.

سنگدوینی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت و مجلس دوازدهم باید منجر به ایجاد اشتغال شود چراکه اشتغال بسیاری از مشکلات را خود به خود حل خواهد کرد، تاکید کرد: کاهش تورم و گرانی‌های افسارگسیخته موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد چراکه معیشت مردم آسیب بسیاری دیده و اکنون در ماه مبارک رمضان و در آستانه عید نوروز با مشکلات عدیده‌ای رو به رو هستند.